تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

قالیشویی یوسف آباد

قالیشویی یوسف آباد فعالیت خود را در زمینه قالیشویی و رفوگری را از سال 84 شروع کرده است. و خداروشکر جز قالیشویی های محبوب در سطح تهران شده است. حال بیایید برخی از ویژگی های فرش هارا قبل از ارائه شستشو برایتان شرح دهیم.

انواع بافت در فرش برای امر رفوگری در قالیشویی یوسف آباد

بافت ساده

بافت متفاضل

بافت مضرس

بافت پیوسته

مرمت و بازسازی فرش

فرش های شما معمولا در اثرضربه- سوختگی-فرسایش و برخورد با مواد شیمیایی همواره در مجاورت آسیب قرار می گیرد.
همین  باعث شده تا امر مرمت و بازسازی فرش ها امر مهمی واقع شود. مرمت و باز سازی در قالیشویی یوسف آباد با دقت و حوصله انجام می شود. و گاهاً ابرادات جزئی فرش ها ممکن است وقت و دقت بیشتری را از پرسنل قالیشویی بگیرد.

رفوگری ومرمت کاری
رفوگری ومرمت کاری

ابزارهای رفو و مرمت کاری

اگر شما هم فردی هستید که قالی بافی می کنید باید بدانید که چه ابزاری برای بافت فرش به شما کمک میکند. ابزار های رفوگری هم تا حد زیادی مشابه بافت قالی است! رفوگر ها با استفاده از همین وسایل عمل مرمت کاری را انجام می دهد. 
این ابزار ها شامل :
دفتین یا شانه که برای قرار گیری نخ خامه روی هر مرحله از بافت است. روش کار به این صورت است که نخ را با سوزن بلندی که مخصوص این کار است در بین تار ها قرار می دهیم. سپس توسط دفتین به نخ خامه در تارها ضربه می زنیم. تا خوب به خورد تارها برود.
قلاب قلاب پشت چاقو چاقو و چنگال چاقوی بافت و سوزن جز ابزار های دیگر مرمت کاری است.

قالیشویی

در قالیشویی یوسف آباد و قالی شویی شیخ بهایی عمل قالیشویی به دو روش سنتی و مکانیزه انجام می گیرد. و همچنین شستشوی فرش های ماشینی-دستباف- ابریشم و عتیقه  نیز انجام میگیرد.

شستشوی گلیم در قالیشویی یوسف آباد

قبل از شستشوی گلیم، حتما گلیم را از بالا و پایین گرد گیری و غبارگیری کنید. و سپس جارو بکشید . زیرا در شستشو گرد ها روی فرش ها می ماند و سبب آسیب می شود. پس از جارو کردن گلیم تان آن را به جایی آویزان کنید و چند بار ضربه به آن وارد کنید.

شستشوی گلیم
شستشوی گلیم

 

شستشوی گلیم ها به دو دسته تقسیم می شوند

شستشوی دستی گلیم

گلیم ها از نطر بافت و الیاف متفاوت هستند. گلیم هایی که از الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم و پنبه هستند جز گلیم های دستباف قرار می گیرند. این گلیم ها معمولا حساسند. و در اثر شستشوی نامناسب ممکن است دچار آسیب و پارگی شوند. همچنین مواد شوینده شیمیایی هم ممکن است آسیب به الیاف فرش هایتان آسیب برساند. به همین دلیل در قالیشویی یوسف آباد از روش دستی یا نیمه اتوماتیک برای شستن گلیم های دستباف استفاده می کند. در این روش، شستشو توسط افراد با تجربه و ماهر ما بدون استفاده از دستگاه و تجهیزات خاص صورت می گیرد.

شستشوی ماشینی گلیم

در این روش قالیشویی یوسف آباد با استفاده از دستگاه اتوماتیک و تجهیزات گلیم ها را می شوید. معمولا گلیم های ماشینی نسبت به گلیم های دستی از حساسیت کمتری برخورداند. پس شستشوی آنها توسط دستگاه انجام می شود. در روش شستشوی ماشینی تمام مراحل با نظارت  کادر متخصص و فنی صورت می گیرد.

مراحل شستشوی گلیم در قالیشویی یوسف آباد

غبارگیری

بهتر است قبل از فرستادن گلیم به قالیشویی ، در خانه با جارو برقی غبار گیری شود. غبار گیری هم به دو روش در قالیشویی انجام می شود. دستی و ماشینی. اگر غبارگیری به درستی انجام نشود، ممکن است باعث پارگی آن شود.

انتخاب شوینده و حلال مناسب برای گلیم

بکار گیری شوینده ها در شستشو باید مناسب الیاف و رنگ فرش انتخاب شود. گلیم ها ممکن است دراثر برخورد با مواد شیمیایی دچار رنگ زدگی شوند. پس بهتر است برای شستشوی گلیم های دستباف از مواد شوینده با اسید کمتر استفاده شود. که در قالیشویی یوسف آباد این امر با نظارت کامل و به درستی انجام می گیرد.

شستشوی گلیم

برای شستن گلیم هایی که بصورت دستی قرار است شسته شود ابتدا از نظر رنگ و الیاف مورد بررسی قرار می گیرد. و سپس شستشو انجام می شود. برای شستن گلیم های ماشینی هم از دستگاه های مخصوص استفاده می شود.

خشک کردن فرش

بسیاری از افراد درمرحله پایانی شستن فرش ها، آن را در زیر نور مستقیم آفتاب قرار می دهند. باید بدانید که آفتاب باعث ازبین رفتن رنگ و پوسیدگی قالی و گلیم ها می شود. در قالیشویی یوسف آباد خشک کردن فرش تحت دمای مناسب در دستگاه مخصوص خشک کن قرار می گرد.

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *