تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

بهترین قالیشویی

یک مجموعه قالیشویی که در صدد پیشرفت و ارائه خدمات بهتر برای مشتریان خود می‌باشد می‌بایست تمامی خدمات خود را به روز رسانی کرده تا بتواند به بهترین قالیشویی تبدیل شود.
کادر قالیشویی در صورتی می‌تواند موفق عمل کند که با تکنولوژی و دستاورد ها و پیشرفت علم ارتباط داشته باشد و از تجهیزات به روز برای خدمات و فعالیت های خود بهره بگیرد تا بهترین نتیجه اعمال شود.
امروزه مسئله شستشوی فرش ها نسبت به گذشته بسیار متفاوت است و دیگر شستشو در حیاط منازل با کمک اعضای خانواده برای ما امکان پذیر نیست و همچنین نتیجه خوبی را هم نخواهیم داشت.
اما در صورتی که شسشتو توسط یک مجموعه به روز و مدرن انجام شود دیگر لازم نیست انرژی زیادی را برای شسشتن فرش توسط خود را صرف کنید، و البته بسیاری نیز هستند که با توجه به تدریج آپارتمان نشینی ممکن است فضای لازم برای شستشو را نداشته باشند، پس در اینجا است که مسئله وجود  قالیشویی در هر منطقه ای برای ساکنان آن ناحیه به وجود می آید.
همانطور که با توجه به گذر زمان نحوه شستشوی فرش ها تغییر پیدا کرده است، انواع فرش ها و ویژگی های انها نیز دچار تغییر شده است.
امروزه فرش ها با جنس های مختلف تولید می شوند که هر یک از یک نوع الیاف تولید شده اند، پس نحوه شستشوی فرش ها با یکدیگر فرق دارد و باید هنگام شستشو تشخیص داده شود که از چه نوع مواد شوینده و همچنین چه نوع روش شسشتو متناسب با فرش موجود مناسب است، تشخیص این موارد به عهده کسانی است که آگاهی کامل در این زمینه را داشته باشند ، که یک قالیشویی معتبر دارای کادری مجرب و متخصص و آموزش دیده است.

بهترین قالیشویی

خدمات قالیشویی

خدمات یک قالیشویی برتر به چندین دسته تقسیم میشود ، تا مشتریان بتوانند با خیال راحت فرش های خود را به آن مجموعه بسپارند و به دنبال آن شاهد یک نتیجه خوب در هنگام تحویل فرش های خود باشند.
ارائه خدمات آنلاین یکی از خدمات ارزنده یک مجموعه قالیشویی به شمار می‌رود .امروزه با توجه به نقش پر رنگ انجام کار ها به صورت مجازی و آنلاین ، بسیاری از افراد همه کار های خود را به صورت آنلاین انجام داده تا در کوتاه ترین زمان ممکن به کارهای خود رسیدگی کنند. یک قالیشویی به روز نیز این امکان را برای مشتریان خود فراهم میسازد تا آنها بتوانند به صورت آنلاین از خدمات آنها استفاده کنند . به همین منظور یک سایت معتبر قرار می‌دهند تا با مراجعه به آن سفارش خود را ثبت نمایید.
که در این مرحله باید اطلاعات خواسته شده در خصوص نوع فرش، اندازه و ابعاد ، نشانی خود و.. را وارد کرده تا بعد از ثبت سفارش نهایی شما ، تیم پشتیبانی در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مراجعه کنند و فرش های شما را تحویل گرفته و سپس در زمان مشخص شده بعد از شستشو آنها را برای شما به صورت بسته بندی شده بیاورند .
تضمین برای شما یک نمونه دیگر از خدمات ارزنده یک قالیشویی معتبر است که این ضمانت برای شما وجود دارد که فرش های شما بعد از تحویل گرفتن و انتقال به کارخانه قالیشویی بسته بندی شده و هیچگونه آسیبی به آنها وارد نشود.
همچنین حین شسشتو نیز با توجه به الیاف فرش های شما و جنس آن از مواد شوینده و نحوه شستشوی متناسب با فرش ها استفاده می نمایند که آسیبی به تارو پود فرش ها وارد نشود و بعد از به پایان رسیدن فرایند شستشو، پس از خشک شدن ، انها را بسته بندی کرده و سپس توسط تیم حمل و نقل برای شما ارسال می شوند.

خدمات قالیشویی

قالیشویی: شستشوی فرش با روش تمام اتوماتیک و بعد از انجام تمام مراحل شستشو باید فرش را داخل دستگاهی به نام آبگیر قرار داده شود تا فرش بصورت لول در آید و آب اضافی آن گرفته شود.

برای شستشوی فرش‌ های خاص مثل فرش‌ های ابریشمی با تجربه از مواد شوینده ویژه و خاص استفاده می‌ شود تا هیچ آسیبی به رنگ و الیاف و تار و پود فرش وارد نشود.

ترمیم و رفوگری فرش: بافت ریشه‌ های مشابه با تار و پود و الیاف همان فرش ایجاد می شود.

در بعضی از قالیشویی ها خدمات ترمیم و رفع بید زدگی فرش هم انجام می‌ شود.

شستشوی موکت: شستشوی موکت با دستگاه های خاص در محل انجام می‌گردد.

 خشکشویی مبلمان: اغلب قالشویی ها، خشکشویی و شستشوی مبل را توسط فرچه‌ های خاص و مخصوص در منازل انجام می‌دهند.

از دیگر خدمات قالیشویی می توان به شستشوی تشک اتومبیل، تشک‌های خواب و انواع پشتی ها و قالیچه ها و تابلو فرش ها توسط دستگاه های تمام اتوماتیک و یا به صورت بخار اشاره کرد.

از دیگر خدمات قالیشویی ها مبل شویی در منزل است.

 از آنجایی که مبلمان و صندلی های ناهار خوری تاثیر بسیار زیادی در زیبایی یک خانه دارند اگر دچار کثیفی، گرد و غبار و یا لکه شوند دیده نمی شوند و نمای بدی به خانه می دهند و حتی می توانند جذابیت خانه ی شما را کاهش دهند.

اغلب مردم نمی توانند مبلمان خود را در خانه با روش های خانگی تمیز کنند و به مبلمان و پارچه آنان آسیب می رسانند و سبب کوتاهی عمر مبلمان می شوند.

 اگر مبلمان را با فرچه های نامناسب و مواد ساینده و زبر تمیز کنید سبب آسیب به آن ها می‌ شوید.

بهترین روش شستشویی مبل‌ها استفاده از محلول نمک است.

اگر بخواهید مبلمان خود را در خانه و توسط افراد ماهر قالیشویی شستشو دهید برای این کار قالیشویی ها از چند دستگاه خاص استفاده می کنند.

یک دستگاه برای شستشو و دستگاهی دیگر برای خشک کردن مبل ها می‌ باشد.

دستگاه ها باید مخصوص باشند تا به مبلمان و پارچه آن‌ ها آسیبی وارد نشود.

شستشوی مبل ها شامل مراحل زیر می‌باشد

گرفتن گرد و غبار لکه گیری پرز های اضافی را برداشتن که برای لکه گیری و مراحل بالا باید نوع پارچه و نوع لکه و مواد شوینده متناسب با آن ها توسط افراد مجرب شناسایی و انتخاب شوند.
چرم دوزی از خدمات دیگر قالیشویی است، چرم دوزی یا همان دور دوزی اکثراً برای فرش های دستبافت از نخ‌ های خاص و ظریف استفاده می‌ شود.
دور دوزی و یا همان چرم دوزی فرش پس از بافت فرش انجام می‌ شود که برای زیبایی و سر نخوردن فرش و حتی لول نشدن آن می‌ گردد.

وسایل و ابزار چرم دوزی و دور دوزی فرش می توان به موارد زیر اشاره کرد

چرم دوزی و لبه دوزی فرش ابزاری مانند سوزن مخصوص  شیرازه مخصوص نخ مخصوص یا همان نخ وکس دار و چرم مصنوعی و یا چرم طبیعی است اندازه‌ ی عرض چرم‌ هایی که دور دوزی می شوند اغلب سه الی پنج سانتیمتر هستند.
از مزایای چرم دوزی میتوان به جلوگیری از ساییدگی، پارگی، پوسیدگی زود هنگام فرش‌ های با ارزش و دستبافت، جلوگیری از چروکی و سر خوردن فرش بر روی سرامیک و پارکت ها و… شود و جلوه‌ ی زیبا و شیکی را به فرش می بخشد.
و در آخر نکته حائز اهمیتی که در شستشوی فرش ها وجود دارد اعتماد و انتخاب قالیشویی حرفه‌ ای است که از مواد مناسب و با کیفیت برای شستشوی فرش ها و مبلمان و حتی استفاده از انجام خدمات دیگر با خیال راحت و با تضمین می‌ باشد.

خدمات قالیشویی

قالیشویی متخصص

در قالیشویی های متخصص و حرفه‌ ای شستشوی فرش‌ هایی که ممکن است رنگ دهند با روشی خاص و با استفاده از مواد تثبیت کننده توسط افراد ماهر انجام می شود.
اگر فرشی بر اثر اتفاقی از قبل آسیب دیده باشد مثل ریختن جوهر روی فرش،ریختن رنگ، ریختن روغن،ریختن چسب، ریختن چای و قهوه و… در این موارد با مواد خاص توسط افراد با تجربه و ماهر شستشو می‌‌ شوند.
دوا شویی: نمای کهنه به فرش دادن که با ترکیبات خاص  و با مواد شوینده خاص و یا ماشین و تجهیزات خاصی انجام می شود.
پرداخت فرش و دارکشی: در بخش پرداخت فرش از روش های متداول و جدید دستگاه را به شکل دوار و دایره‌ای به روی فرش می‌ کشند تا پرز های اضافی آن جدا شود و با این کار جلوه تازه  به فرش می بخشد.
لکه برداری: لکه برداری از مراحل با ارزش شستشوی فرش است در این مرحله نیاز به مهارت و تجربه خاص و فردی ماهر است.

اغلب لکه‌های بروی فرش‌ها به دلایل زیر هستند

۱-ریختن آبمیوه

۲-ریختن چای و قهوه

۳- ریختن چسب

۴-ریختن رنگ

۵-ریختن ادویه

۶-ریختن اسید

۷-ریختن موادی مثل کاکائو

و….

لکه از جمله مشکلاتی است که ممکن است ناخواسته بر روی فرش ایجاد شود.
برای نگهداری فرش‌ ها باید به از بر طرف کردن لکه های تازه از روی فرش اهمیت داد.
بعضی از افراد اطلاع ندارند که اگر بر روی فرش دستبافت لکه‌ ای ایجاد شد سریعا در رفع آن لکه اقدام کنند.
لکه سبب زشتی و کثیفی ظاهر فرش شده و اگر فرش دارای ارزش و قیمتی به خصوص باشد در افت ارزش و قیمت آن تاثیر منفی می گذارد مخصوصا اگر آن فرش دستبافت باشد.
در شستشوی فرش دارای لکه اولین قدم تشخیص نوع لک است، و افراد در قالیشویی قبل از شستن فرش باید لکه ها را رفع کنند و هر لکه ممکن است با روشی خاص و مواد شوینده خاصی پاک شود و اگر لکه را پاک نکرده فرش را بشویند ممکن است سبب تثبیت و پایدار لکه بر روی فرش شوند.
اگر افراد دارنده فرش از نوع لکه و موادی که سبب ایجاد لکه شده است آگاه شوند بهتر است اطلاعات آن را به افراد قالیشویی برسانند.
افراد قالیشویی علاوه بر تشخیص نوع لکه و ماده شوینده‌ ی رفع لکه باید نوع فرش، نو و یا کهنه بودن فرش را تشخیص دهند.
مواد رفع و لکه برادری فرش ها با هم متفاوت اند، به طور مثال مواد رفع و لکه برداری فرش دستبافت با فرش ماشینی متفاوت است.
اگر فرش دستبافت باشد و به درستی لکه برادی نشود و حتی اگر آبی روی فرش دستبافت ریخته شود و به درستی جمع نشود، می‌ تواند سبب بهم ریختن رنگ و طرح فرش شود در همچین حالتی یک قالیشویی ماهر و با تجربه می تواند این کار را انجام دهد.

قالیشویی متخصص

چگونه بهترین قالیشویی را انتخاب کنیم

برای بسیاری افراد این مسئله حائز اهمیت است که فرش های خود را به مجموعه قالیشویی بسپاریم که آسیبی به فرش ها وارد نشود و همچنین به بهترین نحو شستشوی آنها انجام شود.
در مرحله اول یک قالیشویی باید معتبر بوده و دارای مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویان باشد، چرا که امروزه بسیاری از مجموعه های قالیشویی به روی کار آمده اند که دارای مجوز رسمی نیستند و به طور غیر مجاز فعالیت های خود را انجام میدهند.
اما در صورتی که یک مجموعه معتبر باشد، فعالیت های خود را زیر نظر اتحادیه انجام داده و بر روی کار های آنها نظارت میشود، همچنین اینکه اتحادیه قالیشویان هر ساله نرخ معینی را برای شستشو فرش ها در نظر میگیرند که قالیشویی های معتبر طبق آن باید مبلغ شستشو فرش را از مشتریان خود دریافت نمایند.
داشتن یک کادر مجرب و متخصص یک اصل مهم برای هر مجموعه قالیشویی است، چرا که افرادی که وظیفه شسشتو فرش ها را به عهده دارند باید در این کار مهارت کافی داشته باشند و کلاس های آموزشی برای کار با دستگاه های پیشرفته قالیشویی و همچنین کلاس های آموزشی جهت آگاهی از انواع فرش ها و نوع آنها را گذرانده باشند تا بتوانند تشخیص دهند که از چه روشی فرش ها می بایست شسته شود.
مسئله مهم دیگر در خصوص ویژگی های یک مجموعه قالیشویی برتر این است که از مواد شوینده مرغوب استفاده کنند، چرا که اگر از مواد شوینده نامناسب برای شسشتو فرش ها استفاده شود آسیب های جبران ناپذیری به تاروپود های فرش وارد شده و سبب پوسیدگی فرش شود، پس باید از مواد شوینده مرغوب استفاده شود که هم به طور کامل فرش ها تمیز شود و باعث خشک شدن و پوسیدگی فرش نشود.

چگونه بهترین قالیشویی را انتخاب کنیم

نکات انتخاب قالیشویی

برای در اختیار گذاشتن فرش ها به یک قالیشویی خوب این مسئله حائز اهمیت است که بدانیم چه فعالیتی در قالیشویی صورت میگیرد.

1- در ابتدا شستشو بصورت اتوماتیک انجام می شود و در هنگام شستشو از شوینده‌ های مناسب و استاندارد و بدون دخالت دست سبب می شود کار با دقت بالایی انجام شود.

2- اگر فرشی پوسیده و یا کهنه باشد نکات و موارد لازم قبل از شستشوی فرش به مشتری داده می‌ شود و با اعلام تصمیم و اجازه مشتری شروع به شستن فرش با دقت و احتیاط بالا می‌ کنیم و اگر فرشی آسیب دید رفوگری و ترمیم انجام می شود.

3- حداکثر مدت شستشو 48 ساعت می باشد که در این مدت زمان فرش ها به صورت کاور و لول شده با تمیز ترین حالت تحویل مشتری شود.

4- پایند به مقررات اتحادیه و داشتن پروانه فعالیت

5-  داشتن امکانات کافی در تمام زمینه های شستشو و بعد از آن گرمخانه مناسب برای خشک کردن فرش ها

6- شستشوی فرش‌ های دستبافت و عتیقه با حداکثر تمرکز و دقت

نکات انتخاب قالیشویی

پروتکل های بهداشتی بهترین قالیشویی

فرش ها از مهم ترین اجسام هر منزل به شمار می‌روند که بیشترین تماس با آنها را خواهیم داشت و همین موضوع  می‌تواند یک دلیل اساسی برای جذب آلودگی و میکروب ها به فرش ها باشد پس باید به شسشتو فرش ها اهمیت دهیم،که از بروز بیماری های متعدد جلوگیری شود.
چرا که میکروب هایی که در خارج خانه وجود دارند با ورود شما به منزل و قرار گرفتن بر روی فرش ها به آنها وارد شده و زمینه ساز به وجود آمدن بیماری باشد. به همین علت است که توصیه می‌شود بخاطر داشتن تماس پوستی با فرش های منازل به تمیزی و پاکیزگی آنها  توجه کنید.
همچنین کارکنان یک مجموعه قالیشویی نیز باید تمامی پروتکل های بهداشتی را در همه مراحل فرایند شستشو از تحویل گرفتن فرش ها تا تحویل دادن آنها رعایت کنند.
زمانی که فرش ها به کارخانه قالیشویی انتقال داده شد، کارکنان یک مجموعه‌ معتبر با لباس های مخصوص و همچنین با داشتن دستکش و ماسک فعالیت خود را انجام می دهند و برای چکمه های خود از روکش استفاده می کنند.
به این ترتیب فرایند رعایت کردن پروتکل های بهداشتی رعایت می شود. البته لازم به ذکر است که در کارخانه های قالیشویی مدرن و پیشرفته دستگاه ها به صورت مکانیزه عمل کرده و کمترین تماس با انسان را دارند ولی با این وجود نیز انجام به دستور العمل ها و پروتکل ها انجام می شود. و همه دستگاه ها روزانه ضد عفونی می شوند.
مسئله بعدی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، حمل و نقل و بسته بندی فرش ها است ، به این صورت که هر قالیشویی معتبر و برتر باید از ماشین های سرپوشیده‌ جهت حمل و نقل استفاده کرده تا چنانچه حتی هوا شرایط نامساعد  و بارانی داشت برای فرش ها مشکل ایجاد نشود.
و بعد از پایان فرایند شستشو فرش ها و خشک شدن کامل آنها، بسته بندی به صورت بهداشتی انجام شده و فرش ها کاور شده برای شما ارسال خواهد شد.

پروتکل های بهداشتی بهترین قالیشویی

قالیشویی ارزان

 قالیشویی ها را طبق سطح مکانیزه بودنشان به شرح زیر دسته بندی می‌شوند.

۱- روش قالیشویی دستی ( روش دستی با تجهیزات و ابزار‌های دستی به دست متخصصین مجرب قالیشویی انجام می‌شود)

۲-روش نیمه قالیشویی نیمه اتوماتیک (روش نیمه اتوماتیک با تجهیزات و ابزار اتوماتیک توسط متخصصان مجرب و باتجربه قالیشویی انجام می‌شود)

۳-روش قالیشویی اتوماتیک (روش اتوماتیک با ابزارها و تجهیزات اتوماتیک توسط متخصصان و زیر نظر آن‌ ها انجام می‌ شود.)

انتخاب روش شستشوی یک فرش  بر اساس سطح مدرن و تجهیزات یک قالیشویی صورت می گیرد.

در هر نوع از روش ها شستشو همراه آب، بخار، غبار گیری و خشکشویی ،آبگیری، خشک کردن فرش انجام می شود.

هر قالیشویی با استفاده از هر یک از شرایط فوق نرخ خود را مشخص می کند، که غالبا زیر نظر اتحادیه ها صورت می گیرد. اما نکته قابل تامل این است که در قالیشویی های اتوماتیک با اینکه تجهیزات پیشرفته به کار گرفته شده اما شستشوی فرش هزینه های کمتری دارد زیرا نیروی انسانی کمتری استفاده شده و استفاده از تجهیزات مدرن در خیلی بخش ها می تواند به صرفه باشد.

قالیشویی ارزان

باید بدانید که در صورتی که فرش های خود را به یک قالیشویی معتبر و با تجربه بسپارید هیچکدام یک از این مشکلات به وجود نخواهد آمد و بلکه در کارخانه های قالیشویی خدماتی انجام داده می شود که اگر فرش ها دچار صدمه ای شده باشد ترمیم می شود.
به این صورت که رفوگران ماهری در مجموعه قالیشویی  حاضر هستند و به انجام رفو در جهت پارگی و یا سوختگی فرش ها می پردازند به صورتی که فرش شما مانند روز اول بدون نقص و مشکلی می شود.

برای پاسخ به این سوال باید گفت که در مرحله آبکشی فرش ها به روش اسلامی و با آب کر آبکشی خواهند شد تا اگر به نجاسات نیز آلوده بودند پاک شوند.

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *