تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

تمیز کردن مبل

تمیز کردن مبل

تمیز کردن مبل پارچه ای

مراحل تمیزکردن مبل

جاروبرقی

اکثر جارو برقی‌ ها یک سَری یا برس مخصوص جا روی مبل داشته آن را به لوله جارو متصل کرده و خوب و دقیق همه سطوح پارچه‌ ای را جارو میکشیم  با این کار  تمام ذرات ریز و گرد و خاک را از سطح مبل پاک می شود.
برای درزهای باریک هم از سری باریک جاروبرقی بهتر است استفاده شود. باید مطمئن شد  که همه ذرات ریز غذا و پرز و موها جمع شده باشند.
اگر کوسن‌ها و تشک‌های مبل متصل به بدنه نیستند، آن‌ها را جدا کرده  و دو طرف آن‌ها و قسمت‌های زیرینش را جارو میکشم.
ممکن است افراد حیوان خانگی داشته باشند ،شاید جاروبرقی تنها تمام موها را تمیز نکند. لازم است که از یک غلطک مخصوص یا برس موگیر هم استفاده شود.
تمیز کردن سطوح چوبی و فلزی بخش‌ های زیادی از مبل ها  با پارچه پوشیده شده، ولی اگر مبل تمام پارچه ای نیست،باید دانست که بخش‌ های چوبی یا فلزی مبل هم نیاز به تمیز شدن دارد.
پایه‌ های فلزی را می‌توان با مخلوط آب گرم و کمی مایع ظرف‌ شویی تمیز کرد. پایه‌ها یا فریم چوبی را هم می‌توان با پارچه ‌نم‌دار یا پاک‌کننده‌های مناسب تمام سطوح تمیز کرد.
اگر مشکل فقط گرد و خاک باشد، همان دستمال کمی مرطوب پاسخگو است.

تمیز کردن مبل پارچه ای

نوع پارچه‌ مبل مشخص شود

مبل پارچه‌ ای باید برچسبی داشته باشد که درباره جنس پارچه و نحوه شست‌ و‌ شوی آن توضیح داده باشد.
باید دستورالعمل را پیدا کرده و مطابق با ان عمل کرد. اگر نشانه‌های زیر روی برچسب توضیحات دیده شد، باید دانست که چه اطلاعاتی را در اختیار قرار می دهد.

حرفW:یعنی فقط با آب شستشو انجام شود.

حرفWS:یعنی از شوینده‌ های مایع همراه با بخارشو یا از شوینده‌ های خشک استفاده شود.

حرف S: تنها از شوینده‌ های خشک استفاده شود.

حرفO: یعنی از مواد ارگانیک ساخته شده است و فقط باید از آب سرد استفاده کرد.

حرفX: فقط با جارو یا برس تمیز کرد نه شوینده، نه آب.

پاک کردن لکه ها

برای شستشوی مبل باید دانست که چطور لکه‌ ها پاک می شوند و  می‌ توان از پاک‌ کننده‌ های موجود در بازار استفاده کرد، یا محلول پاک‌ کننده دست‌ ساز با مواد طبیعی موجود درست کرد.
پاک‌ کننده‌ های خانگی هم ارزان‌ تر هستند و هم با محیط زیست دوست‌

برای مبل پارچه‌ ای: یک‌ چهارم  فنجان سرکه، سه‌ چهارم فنجان آب گرم، یک قاشق صابون یا مایع ظرف‌ شویی. 
این‌مواد را مخلوط و روی لکه‌ها اسپری کرده و  با یک پارچه نرم و بدون پرز روی لکه‌ها می کشیم تا وقتی که از بین بروند. با یک دستمال نم‌ دار دیگر مواد را از روی پارچه پاک کرده و در آخر  با یک حوله خشک می کنیم.

برای مبل چرمی: یک‌ دوم فنجان روغن زیتون و یک‌ چهارم فنجان سرکه را مخلوط و روی لکه‌ ها اسپری کرده و سپس با یک دستمال نرم و بدون پرز روی همه سطح مبل خواهیم کشید.

مبل در معرض هوا خشک شود.

سعی شود با یک حوله آب یا مواد شوینده روی مبل را کامل تمیز کرده و بعد از آن، اجازه داده که کم‌ کم با هوا خوردن خشک شود. اگر رطوبت هوا زیاد است، یک پنکه مقابل مبل قرار داده تا مراحل خشک شدن به سرعت انجام شود. مرطوب ماندن طولانی مدت کوسن‌ ها و پارچه‌ ها ممکن است باعث کپک زدن آن‌ ها شود.

پاک کردن لکه ها

تمیز کردن مبل رنگ روشن

یک راه ساده برای جلوگیری از کثیف شدن مبل سفید، استفاده از روکش مبل است. روکش مبل یکی از وسیله‌ های بسیار کارآمد هنگام استفاده از مبلمان سفید است.
در صورت ایجاد هرگونه لکه روی آن، به راحتی می‌توانید روکش مبلمان سفید را برداشته و روکش را شست.
دور نگه داشتن مبل سفید از نور مستقیم خورشید
قرار داشتن مبلمان سفید در معرض نور مستقیم خورشید باعث تغییر رنگ آن می‌ شود، و باید پی در پی مبلمان سفید را تمیز کرد بهتر است که برای جلوگیری از آسیب مبلمان از کاور استفاده شود.
استفاده از غبارروبی برای تمیز کردن مبلمان سفید
چسب‌های مخصوصی هستند که می‌توان  از آن‌ها برای برداشتن کرک و موی حیوانات خانگی و همچنین برداشتن گرد و خاک از روی مبلمان  استفاده کرد.

تمیز کردن مبل رنگ روشن

ازبین بردن لکه

لکه ممکن است در هر صورت و حتی با وجود پیشگیری‌ های فراوان باز هم به وجود بیاید. پس بهتر است از لکه بر ها استفاده شود یا اینکه مبلمان را کاور کرد.

تمیز کردن مبل با مواد نانو

موادی که با استفاده از نانو ساخته شده اند با توجه به ساختاری که دارند به راحتی می توانند کنار یکدیگر قرار بگیرند و در صورت ریختن آب و یا مواد رنگی از نفوذ آن به جنس پارچه جلوگیری کنند.

تمیز کردن مبل با مواد نانو

روش های تمیز کردن انواع لکه از روی مبل

همیشه باید  لکه‌ های ایجاد شده روی مبل را سریع تمیز کرد و اجازه نداد که برای طولانی مدت روی مبلمان بمانند. در اینصورت پاک کردن لکه‌ ها از حالت عادی دشوارتر می شود.

به برچسب مبل باید توجه کرد. این برچسب در کنار مبل یا زیر آن چسبانده شده دارای اطلاعاتی است که به افراد  برای شستشوی مبلمان خود از چه موادی استفاده کنند.

می‌ توان از آب برای لکه بری مبل استفاده کرد .ولی نمی توان  از آب برای شستشوی مبل ها  استفاده کرد. در این حالت پاک‌ کننده‌ ها و شوینده‌ های بدون آب بهترین گزینه هستند.
هم می‌توان از آب و هم شوینده‌های بدون آب استفاده کرد.
تنها می توان از جاروبرقی یا برس نرم برای تمیز کردن مبل و لکه استفاده کرد.

روش های تمیز کردن انواع لکه از روی مبل

تمیز کردن مبل پارچه ای با جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده کاربردی است، که در  تمامی آشپزخانه ها یافت می شود تاثیر فراوان این ماده در لکه بری مبل، فرش و حتی لباس بسیار بالا می باشد. 
تمیز کردن مبل با جوش شیرین، شستن مبل با جوش شیرین، بهترین استفاده ای است، که از این ماده در لکه بری مبلمان می‌توان استفاده کرد.
از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین از رایج ترین  موارد استفاده از جوش شیرین در لکه بری مبل است.
تمیز کردن مبل با جوش شیرین اصولا با یک ماده تمیز کننده دیگر صورت می‌گیرد؛ از ترکیب جوش شیرین با ماده هایی مثل سرکه و یا مایع ظرف شویی می توان برای تمیزی مبل با جوش شیرین استفاده کرد.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

تمیز کردن مبل با جوش شیرین در صورتی که با ماده های پاک کننده موثر و به درستی صورت گیرد؛ یک روش بسیار خوب در پاک کردن لکه از مبل و همین طور تمیز کردن مبلمان است.
مقداری جوش شیرین را باید بر روی لکه مبلمان ریخته و بعد از گذشت یک ساعت با جاروبرقی سطح مبل را جارو کرد و دیگر  آثاری از لکه ها روی مبل دیده نمی‌شود.
از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین از روش های کاربردی در تمیزی مبل با جوش شیرین است.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

تمیز کردن مبل پارچه ای با سرکه

سرکه از جمله پرکاربرد ترین، سالم ترین مواد خانگی و از جمله کم ضررترین موادی است که می توان برای شستشوی مبل و یا لکه ها و همینطور قالیشویی از آن استفاده کرد.
اما خاصیت مهم دیگری که سرکه دارد، خاصیت پاک کنندگی است که این روز ها بسیار مورد توجه خانم های خانه دار قرار گرفته است.
در حین پاک کردن لکه ها و شستشوی مبل استفاده از سرکه به مقدار زیاد یا کم ممکن است خاصیت و اثر آن مطلوب نباشد و نتیجه ی مورد نظر را نداشته باشد.

شستشوی کلی با سرکه

هیچ گاه توصیه نمی شود که به طور کلی فرش یا مبل را با سرکه و آب شستشو داد زیرا از این ماده پاک کننده را باید برای قسمت های جزئی و بسیار با دقت استفاده کرد.
سرکه علاوه بر خاصیت پاک کنندگی خاصیت اسیدی هم دارد، به این ترتیب ممکن است در تعامل با برخی از فرش یا مبل ها اثرات عکسی داشته باشد و رنگ فرش از بین برود و یا طرح های آن کمرنگ شود.

تمیز کردن لکه شیر روی مبل

ابتدا برچسب مراقبت مبل را باید بررسی کرد و اگر مطابق دستور  شستشو با آب و مواد شوینده بود مراحل بعد را انجام می دهیم.
یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب مخلوط کرده و بعد با پارچه نخی و تمیزی را به محلول شستشو آغشته کرده و لکه را از بیرون به سمت مرکز تمیز میکنیم
یک پارچه سفید را با آب مرطوب و محل را بوسیله آن آبکشی میکنیم .در نهایت با یک حوله محل را خشک می کنیم.

پاک کردن چسب روی مبل

در ابتدا با استفاده از یک قاشق تا جایی که امکان دارد چسب اضافی را از روی مبل جدا می کنیم.
چند قطره سرکه سفید را به همراه چند قطره مایع ظرفشویی و آب گرم در ظرف کوچکی مخلوط کرده و با یک پارچه سفید و تمیز آن را به محلول آماده شده آغشته کرده و با کمک پارچه آغشته به محلول محل را لکه گیری می کنیم.
با استفاده از یک پارچه تمیز و آب سرد محل را شسته و خشک خواهیم کرد.
در صورت نیاز مراحل را تکرار کرده تا لکه چسب به طور کامل از بین برود.

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *