تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

شستشوی فرش در خانه یا قالیشویی

شستشوی فرش در خانه یا قالیشویی

تفاوت شستشوی فرش در خانه و قالیشویی

شستشوی فرش ها یکی از مهمترین و واجب ترین نیازهای تمامی افراد جامعه محسوب می‌شود.
زمانی که شما به صورت مکرر از فرش های خود استفاده می کنید درصدی از آلودگی‌های موجود جذب فرش شما شده و نیاز به یک شستشوی کامل و اصولی خواهید داشت.
در گذشته معمولا شستشوی فرش ها توسط صاحبان آن ها و با استفاده از تجهیزات ساده انجام می شده است اما امروزه دستگاه ها و ابزار آلات پیشرفته ای برای شستشوی انواع فرش ها وجود دارد از طرف دیگر در حال حاضر مجموعه های زیادی در زمینه شستشوی انواع فرش و مبلمان و فعالیت می‌کنند و این خدمات را با کیفیت بالا و دریافت هزینه های کمی برای شما ارائه می دهند.
کیفیت خدمات رسانی در این میان با توجه به مجموعه انتخاب شده توسط شما متفاوت می باشد.
برای شستشوی فرش در خانه باید زمان زیادی را صرف این کار کنید، از طرف دیگر در پایان معمولاً نتیجه پاکیزگی مطلوب به دست نمی آید همچنین امکان شستشوی برخی از فرش ها با استفاده از تجهیزات ساده وجود ندارد.
برای مثال در صورت شستشوی فرش دستباف بدون هیچ آگاهی امکان ترکیب شدن رنگ فرش و آسیب دیدن آن وجود دارد.

تفاوت شستشوی فرش در خانه و قالیشویی

روش های شستشوی فرش

در حال حاضر دو روش شناخته شده برای شستشوی فرش ها وجود دارد.
اولین روش شستشوی فرش ها روش سنتی می باشد در این روش نیروی انسانی با استفاده از تجهیزاتی مانند فرچه و تی شستشوی فرش ها را انجام خواهند داد برای انجام این فرایند ابتدا باید فرش ها را به یک محل مناسب و دسترس به آب منتقل کرد.
همچنین برای شستشوی آن ها از نور خورشید استفاده می شود چنانچه فرش های شما به صورت مکرر با استفاده از روش سنتی و بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی شسته شود در نهایت حالت اولیه فرش از بین رفته و دیگر ارزش خود را نخواهد داشت.
البته برای شستشوی برخی از فرش ها همانند فرش های ابریشمی، فرش های دستباف استفاده از روش شستشوی سنتی گزینه مناسبی می باشد.
البته به این شرط که توسط افرادی کارشناس با استفاده از تجهیزات کاملاً مناسب انجام شود.
روش دیگر شستشوی فرش ها شستشو به روش تمام اتوماتیک می باشد در این روش اکثر مراحل شستشوی فرش با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود، و نیروی انسانی در این میان تنها وظیفه کنترل کار دستگاه و نظارت بر فرآیند ها را دارد.
در حال حاضر اکثر قالیشویی ها با استفاده از روش شستشوی تمام اتوماتیک کیفیت کار خود را تا حدود زیادی ارتقا داده اند و امروز این روش به عنوان بهترین روش شستشوی فرش شناخته شده است.

روش های شستشوی فرش

شستشوی فرش در قالیشویی

شستشوی فرش در قالیشویی ها با توجه به چگونگی خدمات رسانی آن ها و ساز و کارهای استفاده شده در این زمینه متفاوت می باشد.
برای مثال برخی از قالیشویی ها شستشوی فرش ها را به روش های تمام اتوماتیک سنتی و نیمه اتوماتیک و یا ترکیبی از این دو روش انجام می دهند.
اگرچه یک نرخ تعیین شده برای ارائه خدمات در این زمینه اعلام شده است اما برخی از قالیشویی ها به دلیل ارائه خدمات افزون‌ تر و کمتری هزینه های خود را تغییر می دهند یک قالیشویی خوب باید بداند که در چه شرایطی از روش شستشوی تمام اتوماتیک و سنتی استفاده کند.
در حال حاضر برخی از قالیشویی های پیشرفته تلفیقی از این دو روش را در دستور کار خود قرار داده اند البته چگونگی خدمات رسانی توسط کارکنان و متخصصان آن مجموعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

شستشوی فرش در قالیشویی

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی

مرحله اول ثبت سفارش می باشد ابتدا شما باید نیازمندی خود را به صورت تلفنی، پیامکی و یا آنلاین به مجموعه مورد نظر ارسال کنید.
اطلاعات شما در کمترین زمان ممکن تحلیل شده و به درخواست تان پاسخ داده خواهد شد.
نیروهای قالیشویی مورد نظر در زمان تعیین شده به منزل آمده و فرش ها را به کارخانه حمل خواهند کرد.
فرش شما با استفاده از دستگاه گردگیری می‌شود، گردگیری کردن فرش نقش بسیار مهمی در کیفیت پاکیزگی آن دارد پس از آن فرش شما با استفاده از دستگاه های مجهز در این زمینه شستشو داده خواهد شد.
البته به کارگیری این دستگاه ها با توجه به نوع فرش شما تغییر خواهد کرد.
برای مثال برخی از فرش ها به دلیل داشتن درصد بالایی از آلودگی‌ها نیاز به خدمات اعلاشویی دارند در چنین شرایطی فرش طی چند مرحله با استفاده از دستگاه شستشو داده خواهد شد.
مرحله دوم آبکشی فرش می باشد که این مرحله نیز با استفاده از دستگاه انجام می شود پس از آن فرش را به گرم خانه های مجهز قالیشویی مورد نظر منتقل خواهند کرد که در انجا سنسورهای حرارتی ویژه ای وجود دارد که گرمای منتشر شده از آن ها سبب خشک شدن فرش شما خواهد شد.
در نهایت فرش با استفاده از دستگاه های مخصوص ضد عفونی و کاور می‌شود پس از آن در زمان تعیین شده نیروهای قالیشویی مورد نظر به منزل شما آمده و فرش را به شما تحویل خواهد داد شما می توانید هزینه ها را در ابتدا و انتهای دریافت خدمات پرداخت نمایید.

شستشوی فرش در خانه

در حال حاضر برخی از افراد برای شستشوی فرش خود در خانه از شوینده‌ های همانند شامپو‌فرش استفاده می‌کنند توصیه شده است که شستشوی فرش های خود را با استفاده از این محصولات انجام ندهید زیرا پس از استفاده فرش به صورت کامل ابکشی نمی‌ شود در چنین شرایطی درصدی از آلاینده های شیمیایی جذب فرش شما شده و با گذشت زمان به آن آسیب می رساند.
در واقع شامپو فرش ها گزینه مناسبی برای از بین بردن آلودگی های سطحی درفرش می باشند.
شستشوی فرش در منزل باید در یک مکان وسیع و دسترسی به آب انجام شود در این فرایند نیروی انسانی به مدت ۲ الی ۳ ساعت باید سر تا سر فرش را با استفاده از تجهیزات موجود در این زمینه شستشو دهند توجه داشته باشید که نوع شوینده به کار گرفته شده از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید یک مایع پاک کننده مناسب برای شستشوی فرش های خود انتخاب کنید.
در هنگام شستشوی فرش در منزل تنها روش برای خشک کردن آن استفاده از نور خورشید می باشد در چنین شرایطی فرش در یک محل مرتفع و نور گیر قرار داده می‌شود پس از خشک شدن کامل، فرش آماده استفاده مجدد خواهد بود.

مراحل شستشوی فرش در خانه

توجه داشته باشید که برای شستشوی فرش های خود ابتدا محل مورد نظر برای این فرآیند را به صورت کامل تمیز کنید.
برای مثال برخی از افراد شستشوی فرش خود را در کوچه ها انجام می دهند که در چنین شرایطی آلودگی‌های موجود جذب فرش شما شده و شستشوی آن سخت تر می باشد.
به همین دلیل گام اول و مهم تمیز کردن محل شستشوی فرش می باشد،خشک شدن کامل فرش پس از شستشو از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل باید فرش خود را در یک محل مناسب برای خشک شدن قرار دهید.
برای مثال در فصل زمستان که میزان بارش برف و باران بیشتر می باشد قرار دادن فرش بر پشت بام ها و حیاط گزینه مناسبی نمی باشد زیرا امکان خیس شدن مجدد آن توسط آب باران وجود دارد همچنین استفاده کردن از یک فرش خیس سبب آلوده شدن مجدد آن و ایجاد بوی نامطلوبی در فرش خواهد شد.

شستشوی فرش در خانه

از بین بردن لکه های فرش

برای از بین بردن لکه های فرش شما می توانید از شوینده های مخصوص در این زمینه استفاده کنید توجه داشته باشید که شوینده‌ های انتخاب شده توسط شما گیاهی یا طبیعی باشد.
زیرا در این شوینده‌ها درصد آلاینده های شیمیایی کمتر بوده و فرش شما توسط آن ها اسیب نخواهد دید.
از بین بردن انواع لکه با توجه به نوع فرش شما متفاوت می باشد.
برای مثال در صورتی که فرش های ابریشمی و یا دستبافت شما توسط مواد گوناگون لکه دار شد بهتر است رفع آن را به متخصصان در این زمینه واگذار نمایید زیرا در صورت انجام اقداماتی نادرست آسیب های ایجاد شده بیشتر می شود.

لیست قیمت شستشوی فرش در قالیشویی

هزینه قالیشویی مربوط به استفاده از خدمات قالیشویی، با توجه به نیازمندی فرش شما و نیز نوع آن متفاوت می باشد.
برای مثال معمولاً شستشوی فرش های دستباف و یا ابریشمی هزینه‌ های بیشتری نسبت به شستشوی فرش های ماشینی دارند زمانی که فرش شما نیاز به خدمات ترمیمی داشته باشد هزینه های دریافت شده از شما بیشتر خواهد شد.
برای اطلاع از لیست قیمت قالیشویی ها کافیست تا به سایت قالیشویی مورد نظر مراجعه کرده و یا به صورت تلفنی از این هزینه ها باخبر شوید.

لیست قیمت شستشوی فرش در قالیشویی

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *