تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

رنگ پس دادن فرش دستباف

فرش های دست بافت، از جنس ها و مواد های اولیه متفاوتی تهیه می شوند و این موضوع باعث می شود که، بسیاری از فرش ها هنگام شستشو از خود رنگ پس بدهند و ممکن است پس از شستشو ظاهر و زیبایی خود را از دست بدهد.
عواملی مانند این که، برای تولید فرش از چه نوع رنگ هایی و نخ هایی استفاده شده و رنگ رزی آن به چه صورت انجام شده عوامل هایی هستند که، در رنگ پس دادن فرش دست بافت تاثیر گذار است.
رنگ پس دادن فرش، دلیل های متفاوت و مختلفی دارد و می تواند مربوط به جنس فرش و یا نوع انتخاب شستشو فرش دستبافت باشد.
برای تهیه فرش های دست بافت، اکثرا از الیاف های طبیعی مانند پشم و ابریشم استفاده می شود و مهم ترین دلیل رنگ پس دادن فرش مربوط به همین موضوع است.
در واقع فرش های دست بافت هنگام شستشو و پس از شستشو رنگ پس می دهند و هر چقدر کیفیت پشم و ابریشم به کار رفته در هنگام بافندگی فرش و کیفیت رنگ رزی آن فرش کمتر باشد، رنگ پس دادن فرش دست بافت نیز بیشتر است.
فرش های دست بافت به طور کلی نسبت به فرش های ماشینی بسیار حساس تر است و به همین خاطر برای شستن این فرش ها باید از شوینده های مناسب و ملایم و مخصوص استفاده شود و یکی از دلایل رنگ پس دادن فرش دست بافت، استفاده از شوینده های نادرست و بی کیفیت است.
استفاده از شوینده های قوی باعث می شود که، بافت و رنگ فرش آسیب ببیند و ظاهر فرش تغییر کند.
برای شستن فرش های دست بافت همانند فرش های ماشینی، نباید با فشار شسته شود و پس شسته شدن لوله شوند و اگر از شوینده های نامناسب و از فشار زیادی استفاده شود، رنگ های فرش با هم ترکیب می شوند و ظاهر زیبا و کیفیت اولیه خود را از دست می دهد.

رنگ پس دادن فرش دست بافت

تاثیر نور خورشید بر رنگ پس دادن فرش دست بافت

نور خورشید، تاثیر خود را زمانی می گذارد که، آن را مستقیم جلوی نور آفتاب پهن کنید، تابش مستقیم نور خورشید بر فرش باعث کم رنگ شدن و از دست رفتن جلوه زیبای فرش می شود.
استفاده از رو فرشی به منظور حفظ فرش، از ریختن مایعات و زباله های ریز وجلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب از پنجره بر فرش می تواند باشد.
استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره هابرای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید تاثیر گذار است.
فرش هایی که در مجاورت پنجره ها در کف زمین ها پهن می شوند، نور بیشتری از خورشید دریافت می کنند، اگر نور خورشید بیشتر از حد معمول به فرش بتابد می تواند باعث آسیب دیدن فرش شود.
نور خورشید دارای اشعه هایی بسیار مضر هم برای انسان ها و هم برای لوازم های خانگی می باشد،یکی از ضرر هایی که نور آفتاب بر روی فرش دست بافت می گذارد، از بین بردن رنگ فرش است، اگر زمانی متوجه رنگ پریدگی فرش خود شدید مهم ترین دلیل آن تابش مستقیم خورشید است.
برای آن که جلوی تاثیر نور خورشید روی فرش دست بافت را بگیرید، باید تابش مستقیم نور خورشید بر روی فرش را محدود کنید، مثلا می توانید زمانی که در خانه نیستید پرده ها را کاملا بکشید، تا حداقل ساعت هایی که در منزل نیستید، از تابش نور خورشید بر فرش کم شود.
تاثیر نور خورشید، بر روی فرش های ماشینی کمتر است و فرش های ماشینی نسبت به فرش های دست بافت حساسیت کمتری نشان می دهد.
فرش هایی که رنگ های تیره در آن بیشتر به کار رفته است، رنگ پریدگی بیشتری از خود نشان می دهد،فرش هایی که از نخ های اکریلیک از جنس الیاف مصنوعی هستند، از خود مقاومت بیشتری نشان می دهد.
فرش های دست بافت، مانند فرش های ماشینی در اثر تابش مستقیم و غیر مستقیم نور خورشید دچار آسیب در بافت فرش و رنگ فرش می شود و جنس الیاف و رنگ نخ در فرش های دست بافت به گونه ای است که نسبت به فرش های ماشینی، از حساسیت های بیشتری برخوردار است و در اثر برخورد با نور خورشید بیشتر دچار آسیب دیدگی می شود و در واقع نخ هایی در ساخت فرش های دست بافت استفاده می شود، از پنبه ،پشم و ابریشم هستند که پس از مدتی در اثر برخورد مستقیم نور خورشید پاره و سست می شوند.

تاثیر نور خورشید بر رنگ پس دادن فرش دست بافت

آموزش رفع، رنگ پس دادن فرش دست بافت

برای شستن فرش دست بافت و یا ماشینی اگر می دانید، فرش شما رنگ پس می دهد، شستن آن در خانه کمی سخت است و اگر تجربه ندارید بهتر است، از قالی شویی کمک بگیرید و یا اگر نمی دانید که فرش شما رنگ پس می دهد یا خیر، با انجام دادن روش هایی از رنگ پس ندادن آن اطمینان حاصل کنید.
برای شستن فرش دست بافت و ماشینی برای رنگ پس ندادن آن بهتر است از، آب ولرم یا خنک استفاده کنید، تا از رنگ پس دادن آن جلوگیری شود.
شستن فرش های دست بافت با آب گرم، باعث پخش شدن رنگ فرش می شود و آسیب زیادی را به فرش وارد می کند.
اگر فرش شما رنگ پس داد، می توانید از ترکیب آب و نمک و سرکه استفاده کنید، تا زردی و رنگ دادن فرش را رفع کنید و برای اثر بخشی بیشتر می توانید به جای نمک از،جوش شیرین استفاده کنید و باید ترکیب این سه مورد با هم یکسان باشد و پس از ترکیب این مواد با فرچه یا مسواک مواد را در محلی که رنگ پخش شده است قرار دهید و تمیز کنید یا می توانید از ماست ترش استفاده کنید.
شما باید با ماست مقداری هیدروسولفیت و آب را ترکیب کنید و بگذارید این ترکیب چند دقیقه بر روی فرش باقی بماند و توجه کنید که این ترکیب نباید با رنگ های تیره تماس پیدا کند و در آخر برای خشک کردن فرش از سشوار و باد گرم استفاده کنید.

 آموزش رفع رنگ پس دادن فرش دست بافت

تست رنگ دادن فرش های دست بافت و ماشینی

قبل از شستشو فرش های ماشینی و دست بافت، ابتدا باید مطمئن شوید که فرش شما رنگ پس می داد یا نه،برای تست کردن رنگ پس دادن فرش دست بافت و ماشینی می توانید، یک تکه پارچه سفید نم دار را روی فرش قرار دهید و کمی فشار دهید، اگر پارچه رنگ گرفت به  این معنی است که فرش شما رنگ می دهد،روش دیگر این است که یک گوش پاکن و یا پنبه را بردارید و آن را خیس کنید و بر روی فرش قرار دهید، اگر پنبه  یا گوش پاکن به خود رنگ گرفت فرش شما رنگ پس می دهد و شما باید برای شستن آن حتما توجه لازم را داشته باشید و اگر می خواهید به قالی شویی تحویل دهید، حتما از کیفیت و تضمین قالی شویی مورد نظر اطمینان لازم را داشته باشید، تا زیبایی ظاهر و کیفیت اولیه فرش شما از بین نرود و پشیمانی برای شما باقی نماند‌.
مشکل رنگ دادن فرش ها بیشتر در مواقع هایی پدید می آید که، فرش ها در منزل شسته می شود، به این دلیل که بیشتر افراد تخصص کافی در زمینه شستن فرش هایی که نخ های آن به خوبی رنگ آمیزی نشده است را ندارند و از مواد و شوینده های نا مناسب و بی کیفیت استفاده می کنند و معمولا زمانی که فرش را در منزل می شورند، برای خشک کردن آن فرش را آویزان آویزان می کنند و این کار باعث می شود که، مقدارآبی که در فرش باقی مانده حرکت کند و بین الیاف و بافت های فرش عبور کند و در طی مسیر آب در حال حرکت، رنگ هایی که بی ثبات هستند و کیفیت خوبی ندارد با یک دیگر تداخل پیدا کنند و به سمت پایین حرکت کنند.
 به همین دلیل بعد از شستن فرش، قسمت های پایینی فرش و ریشه های فرش تغییر رنگ داده و زرد شده و بر طرف کردن آن کار سخت و دشواری است.
برای رنگ برداری تخصصی فرش،رنگ برداری در قالی شویی ها انجام می شود.
در عملیات رنگ برداری فرش های دست بافتی که دچار تداخل رنگ ها شده اند، اگر توسط نیروی متخصص،ماهر و کار بلد و با تجربه در قالی شویی انجام شود، فرش دست بافت شما به حالت اولیه بر می گردد و ارزش و کیفیت اولیه خود را حفظ می کند.
سعی کنید قبل از شستشو فرش تمام اقدامات لازم را انجام دهید و اگر تجربه شستن فرش را دارید، خودتان شستشو آن را انجام دهید، در غیر این صورت بهتر است فرش را به قالی شویی بسپارید، تا فرش شما به بهترین نحو شسته و از ارزش و کیفیت آن کم نشود.

 تست رنگ دادن فرش های دست بافت و ماشینی

دلایل رنگ پس دادن قالی

یکی از شایع ترین و متداول ترین دلایل رنگ پس دادن قالی شستشوی آن می باشد.
افراد زیادی به دلیل شست‌ و شوی نامناسب فرش‌ دستبافت خود، زیبای آن ها را تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب رسانده اند.
در واقع زمانی که فرش دستباف در تماس با آب قرار می گیرد امکان ترکیب رنگ آن وجود دارد در چنین شرایطی آب باعث می شود رنگ موجود در این فرش ها رقیق تر شده و به سایر قسمت های آن نفوذ کند به همین دلیل شستشوی فرش دستباف از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به روشی کاملا اصولی و تخصصی انجام شود از آنجا که در هنگام شستشوی فرش در منزل شرایط و ابزار آلات لازم و کافی برای شستشوی فرش های دستباف وجود ندارد توصیه می‌ شود تا شستشوی این فرش ها را به مجموعه های تخصصی در این زمینه واگذار کنید.
توجه داشته باشید که انتخاب یک مجموعه مناسب در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است.
یکی دیگر از عوامل رنگ پس دادن قالی، رطوبت می باشد اگر شما از فرش های دستبافت خود در یک مکان مرطوب و نم دار استفاده کنید با گذشت زمان رنگ های آن به سایر قسمت های فرش منتقل شده و فرش دستبافت شما دچار ترکیب رنگ خواهد شد.

دلایل رنگ پس دادن قالی

جلوگیری از رنگ پس دادن فرش

عاملی مهم در این میان محل استفاده از فرش‌ های دستباف می باشد شما باید این فرش ها را در محلی استفاده کنید که هیچ تماس با آب نداشته باشد رطوبت و آب عامل اصلی رنگ پس دادن فرش دستباف می باشد.
توجه داشته باشید که فرش دستبافت خود را در یک محل نور گیر نیز استفاده نکنید زیرا هنگامی که نور خورشید به صورت مکرر به فرش دستبافت شما بتابد با گذشت زمان فرش رنگ اولیه خود را از دست داده و قسمت هایی از آن با سایر بخش‌ های فرش ناهماهنگ خواهد شد.
توجه داشته باشید که برای جلوگیری از رنگ پس دادن فرش خود به روشی کاملا مناسب آن ها را شستشو دهید باید بدانید که برخی از نوشیدنی ها نیز سبب رنگ پس دادن فرش‌ دستبافت شما می شوند و همین دلیل از ریختن هرگونه نوشیدنی بر روی فرش جلوگیری نمایید.

جلوگیری از رنگ پس دادن فرش

راه های از بین بردن رنگ پس دادن قالی فرش

برای جلوگیری از رنگ پس دادن فرش دستبافت خود و شستشوی راحت تر آن ابتدا بهتر است فرش خود را نسبت به رنگ دهی بررسی کنید.
در چنین شرایطی ابتدا باید قسمتی از فرش خود را با استفاده از آب و مواد شوینده توسط دستمال تست کرده، چنانچه رنگ های همان قسمت تغییر یافت باید بدانید که فرش شما رنگ پس می دهد به همین دلیل شستشوی آن را به افراد متخصص در این زمینه واگذار نمایید.
در غیر این صورت می توانید از مواد تثبیت کننده رنگ ها استفاده کنید این مواد از قیمت بالایی برخوردار نبوده و به راحتی در بازار یافت می شوند البته شما می توانید آن ها را در قدرت ها و خاصیت های مختلفی مشاهده نمایید.
توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از آن زیاده روی نکنید در شرایطی برای از بین بردن ترکیب رنگ های سطحی و کوچک می توانید از ماست ترش استفاده کنید توجه داشته باشید که ماست استفاده شده حتماً ترش باشد زیرا برخی از ماست ها درصدی چربی دارد که استفاده از آن برای این فرایند مناسب نمی باشد برای این کار ماست ترش را در محل مورد نظر بریزید و اجازه دهید برای مدتی به همان حالت باقی می ماند با استفاده از این روش برخی از رنگ های ایجاد شده جذب ماست خواهد شد.

راه های از بین بردن رنگ پس دادن قالی فرش

روش های از بین بردن رنگ پس دادن در قالی و مواد استفاده شده

یکی از بهترین مواد برای از بین بردن ترکیب رنگ های ایجاد شده در فرش های دستباف و فرش های ماشینی هیدروسولفیت می باشد.
توجه داشته باشید که استفاده از آن به تنهایی گزینه مناسبی نیست زیرا امکان آسیب دیدن فرش شما و خوردگی آن وجود دارد به همین دلیل می توانید مقداری از آن را با ماست ترش ترکیب کرده و در این فرآیند به کار بگیرید.
برای اینکه ترکیب رنگ های ایجاد شده به صورت دقیق و کامل پاک شود نیاز به یک قلمو خواهید داشت، قلموی خود را به محلول ساخته شده آغشته کرده و سپس در قسمت های مورد نظر فرش خود بکشید این ترکیب به طور حتم سبب از بین رفتن رنگ های اضافه در فرش شما خواهد شد توجه داشته باشید که قلمروی خود را در قسمت خواب فرش بکشید در غیر این صورت رنگ های ایجاد شده به طور کامل از بین نرفته و بخش هایی از آن روی فرش شما باقی خواهد ماند.

اصلاح تخصصی رنگ قالی

برای از بین بردن ترکیب رنگ های ایجاد شده به روشی کاملا تخصصی و حرفه‌ ای بهتر است از خدمات پیشرفته در این زمینه استفاده کنید امروز مجموعه‌ های زیادی در جهت رفوگری و رنگبری انواع فرش ها فعالیت می کنند در این مجموعه ها ابزار آلات و دستگاه‌ های ویژه‌ ای در جهت از بین بردن اختلالات ایجاد شده وجود دارد که با استفاده از آن ها افراد متخصص می توانند این آسیب ها را به طور کامل حذف کنند.
توجه داشته باشید که انتخاب مجموعه ای کاملا معتبر و مناسب در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد همچنین شما می توانید خدمات رنگبرداری فرش خود را در منزل تان نیز دریافت کنید.
طی تماس شما نیروهای مجموعه مورد نظر به منزلتان آمده با استفاده از تجهیزات قابل حمل خود ترکیب رنگ های ایجاد شده را از بین خواهند برد و شما می توانید کلیه مراحل کار را به صورت زنده مشاهده کرد و در پایان کار هزینه‌ های مربوطه را پرداخت نمایید.

اصلاح تخصصی رنگ قالی

رفع زردی فرش پس از شستشو

شاید برایتان پیش آمده باشد که بعد از شستشوی فرش مشاهده کنید که قسمت هایی از فرش شما که دارای رنگ های روشن تر می باشد زرد شده است این رنگ زرد در اثر عوامل مختلف در هنگام شستشو ایجاد شده است و برای از بین بردن آن راهکارهای کوتاهی وجود دارد.
اول این که شما می توانید به صورت مجدد فرش خود را شستشو دهید اما برای جلوگیری از این فرایند وقت گیر می توانید از محلول آب و سرکه و نمک استفاده نمایید با ترکیب کردن این سه ماده رنگ زرد فرش شما از بین خواهد رفت.
برای این کار یک و نیم لیتر آب به همراه دو قاشق غذاخوری سرکه و دو قاشق چای خوری نمک را ترکیب کرده با استفاده از یک دستمال سفید رنگ روی قسمت های زرد فرش خود بکشید توجه داشته باشید که در این میان از نمک و سرکه زیادی استفاده نکنید برای از بین رفتن بوی تند سرکه می توانید از مقداری پودر وانیل در محل های مشخص شده استفاده کنید و بعد از یک الی نیم ساعت آن را جارو کنید.

رفع زردی فرش پس از شستشو

توجه داشته باشید که عامل مهم در این میان نوع فرش شما می باشد، شاید شما بتوانید با استفاده از برخی مواد ترکیب رنگ ها ایجاد شده در فرش ماشینی خود را از بین ببرید اما این فرآیند برای فرش های دستباف سخت تر می باشد زیرا این فرش ها ساختاری بسیار حساس و با ظرافت دارند به همین دلیل از هر موادی نمی توان استفاده کرد.

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *