تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

رفوگری تخصصی فرش

رفو گری تخصصی

رفوگری خوب

مراقبت از فرش مهمتر از وسایل دیگر خانه است چرا که فرش دستباف ایرانی به دلیل اینکه زیبایی خاص و کیفیت بالایی را دارد در جهان مشهور است به طور کلی ایران را با فرش دستباف آن می شناسند به خاطر اینکه فرش دستباف ارزش زیادی دارد و ممکن است موجب آسیب دیدگی یا پارگی شود. و این فرش ها توسط زنان هنرمند روستایی بافته می شود به همین دلیل ارزش بالایی را دارند رفوگری فرش امری رایج است  تا اینکه فرش از بین نرود و ارزش خود را حفظ کند و باعث طولانی تر شدن عمر فرش خواهد شد مرمت فرش کار حرفه‌ای است که باید توسط افراد ماهر انجام شود تا فرش به شکل اولیه خود برگردد.

رفوگری فرش دستباف

مرمت کردن فرش از این نظر اهمیت دارد که هرچه فرش عمر بیشتری کند ارزش بیشتری دارد و ماندگاری از ویژگی‌های فرش محسوب می‌شود. ارزش مالی فرش نسبت به گذشته افزایش یافته است پس نتیجه می گیریم که ترمیم یا همان رفوگری فرش این امکان را میدهد که فرش عمر بالاتر و ارزش بیشتری را داشته باشد.
فرش ایرانی در هنرهای دستی جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است باستان‌شناسان قالی پازیریک را قدیمی ترین فرش دنیا می شناسند که تقریباً این فرش به دو هزار سال پیش برمی‌گردد و این فرش کاملا ایرانی است و در موزه آرمیتاژ روسیه نگهداری می شود این فرش متعلق به ۵۰۰ سال پیش از و احتمال ترمیم آن به صد سال پیش برمی‌گردد.
پس نتیجه می گیریم رفوگری یا ترمیم فرش باعث طولانی‌تر شدن عمر فرش خواهد شد و اینکه رفوگری فرش همزمان با فرش بافی به وجود آمده ولی زمان دقیقی برای روش های مختلف آن مشخص نشده است.
ترمیم فرش برای برطرف کردن هرگونه پارگی کجی سوختگی آسیب دیدگی فرش انجام می‌شود برای تعمیر فرش و رفع عیب های کوچک آن از ریشه بافی شیرازه دوزی رفوگری و چروکیدگی استفاده می‌شود و برای رفع عیب های زیاد مثل پوسیدگی و سوختگی از روش های مرمت فرش استفاده می شود.

رفو گری فرش دستباف

رفوگری فرش ماشینی

برای رفو کردن فرشی که لبه‌های ساییده دارد باید شیرازه‌دوی انجام شود.
قبل از شیرازه‌دوزی باید تمامی قسمت‌های پوسیده و ساییده شده به خوبی جدا شوند. همچنین باید قسمت آسیب دیده با استفاده از قیچی پشم‌چینی جدا شود.
توجه باید کرد که  اگر قسمت‌های آسیب دیده بسیار زیاد باشد باید لبه‌های فرش تقویت شوند.
در پایان نیز شیرازه‌ دوزی انجام می‌شود. اگر میزان  ساییدگی لبه‌‌های فرش بسیار زیاد بود، باید مقداری از لبه‌های فرش بریده شود.

رفو گری فرش ماشینی

رفوگری فرش با حاشیه پوسیده

اگر حاشیه‌‌های فرش پوسیده باشند. ابتدا با قیچی قسمت پوسیده شده را بریده و سپس متناسب با رنگ فرش شیرازه‌دوزی باید صورت گیرد.
باید دانست  که برای شیرازه‌ها نیز کوک زیگزاگ زده شود تا به زودی پاره و از فرش جدا نشوند.

شیوه‌ رفوگری فرش ماشینی پاره

اگر پارگی فرش بسیار کم بود می‌توان لبه‌های پارگی را بهم دوخت.
برای این کار باید فرش را از قسمت زیر  و با استفاده از سوزن رفوگری بزرگ و محکم و نخ فرش‌بافی مخصوص دوخت.
در این مرحله باید سر آزاد نخ در پشت فرش قرار بگیرد و در پایان کار سر آزاد نخ به بلندی ۱.۵ سانتی‌متر بریده شود.
قسمت دوخته شده به هیچ عنوان نباید  برآمدگی داشته  و کاملا باید صاف و یکدست باشد. در پایان کار نیز تک نواری ار شیرازه به قسمت پشت کار و محل ترمیم یافته دوخته خواهد شد.

روش رفوگری محل سوختگی فرش ماشینی

در ابتدا باید قسمت سوختگی از فرش جدا شود و سپس با استفاده از نخ‌های همرنگ فرش محل سوختگی رفو شده و به کمک قیچی پرزهای اضافی جدا شود.
باید دقت کرد که ترمیم سوختگی فرش‌های دستبافت با فرش‌های ماشینی متفاوت است و این کار باید حتما توسط شخص ماهر انجام شود.
سوختگی فرش‌ معمولا به وسیله موارد زیر است:

سوختگی با سیگار

اگر فرش با سیگار سوخته باشد جهت رفو و ترمیم باید به روی قسمت سوخته شده سمباده کشیده شود و قسمت‌های اضافه سوختگی به کمک جاروبرقی جداشود.
برای از بین بردن اثرات سوختگی از محلول آب اکسیژنه استفاده می‌شود و سپس با دقت بالا باید عمل رفوگری صورت می گیرد.
در پایان نیز قسمت رفو شده باید شسته و کاملا خشک شود.

سوختگی با زغال

ابتدا باید پرزهای سوخته کوتاه شود و قسمت سوخته با شامپو فرش مناسب شسته و  پس از رفع لکه سوختگی و خشک کردن فرش محل مورد نظر رفو می‌شود.

سوختگی با اتو

اگر  شدت سوختگی فرش با اتو کم بوده و محل سوختگی به رنگ زرد شده بود به کمک پیاز می‌توان برای رفو فرش و از بین بردن لکه اقدام کرد.
پیاز را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و بر  روی محل سوختگی قرار خواهند داد. پس از مدتی اگر قسمت سوختگی شسته شود اثری از جای لکه باقی نخواهد بود.
اگر میزان سوختگی زیاد باشد باید محل سوخته شده وصله زده شود.
شرکت های زیادی هستند که کار ترمیم و رفوگری فرش انجام خواهند و همچنین در زمینه های متفاوت رفوگری خدماتی را ارائه خواهند داد این خدمات عبارتند از:

رفوگری فرش رنگ برداشته

گاهی به دلیل شست و شوی نادرست رنگ فرش بهم ریخته شده و پخش می‌شود. اگر فرش  دچار این مشکل شده‌است  رفوگر  به بهترین شیوه ممکن فرش  را ترمیم و مرمت می‌کند.

رفوگری فرش‌های سوخته

اگر فرش  دچار سوختگی‌های مختلف شده باشد کافی است که رفوی آن را به مرکز تخصصی های مرمت  و رفوی فرش  سپرده تا به صورت کاملا تخصصی و با تجهیزات مناسب رفوگری شود.

مرمت پوسیدگی ریشه و سایر قسمت‌های فرش

روفگر بانهایت دقت و مهارت به صورت کاملا تخصصی پوسیدگی‌های قالی‌های آسیب دیده  را ترمیم می‌کند.
سایر خدمات مراکز  رفوگری  شامل موارد زیر است:

 مرمت پوست و چرم فرش

 رفوگری تخصصی فرش‌های دستبافت

رفع پارگی فرش

از بین برند انواع لکه

ابزارآلات رفوگری

وسایل مورد نیاز رفوگری فرش

چاقوی بافت ،نخ سوزن، درفش، موم، انبردست ،کلاف های هم جنس فرش ،انگشتانه.
برای رفوگری فرش ابتدا فرش شسته و بعد از آن گره های آسیب دیده و باقی مانده از فرش را بانخ و سوزن و درفش جدا خواهند کرد اگر آسیب دیدگی فرش زیاد باشد آن را در قاب چوبی قرار داده تا این که گره زنی و تارکشی انجام می‌دهد تا به حالت اولیه خود برگردد و برای رفع چروک و پیچ خوردگی فرش، فرش را به پشت با نوارهای محکم کرده و فرش را به حالت استاندارد برمی‌گرداند.

ابزار الات رفو گری

قیمت رفوگری فرش

قیمت رفوی فرش با توجه به کارهایی که رفوگر انجام میدهد تعیین میشود همچنین دستمزد استادکار با توجه به مهارتی که دارد بر هزینه رفوی فرش افزوده خواهد شد.

قیمت رفو گری فرش

رفوگری فرش در تهران

قبل از اینکه فرش برای رفو اماده شود باید ان  شسته شود تا از انواع آلودگی‌ها پاک شود.
گره هایی که اسیب دیده اند باید با سوزن و درفش باز شود.
اگر محلی که اسیب دیده است بزرگ باشد باید ان را داخل قاب چوبی گذاشت تا اینکه چروک نشود و بتوان فرش را رفو کرد.فرش را باید از پشت به واسطه نوار هایی محکم شود تا حالت اصولی را داشته باشد.

رفو گری فرش (1)

سپس عملیات تارزنی و گره‌زنی به وسیله استاد کاری ماهر انجام می شود.
ترمیم و رفوی فرش کاری میباشد که باید توسط افراد با تجربه  با انجام شود تا به فرش آسیب نبیند.ان هم زمانی که فرش از نوع با ارزشی باشد پس بهتر است رفوی فرش توسط خود افراد انجام نشودو برای ترمیم فرش از افرادی کمک گرفته شود که در این زمینه مهارت کافی را داشته باشند هنگامی که فرش توسط استاد ماهر رفو شود دیگر افراد نگران فرش های خود نیستند چراکه استاد کار دارای مهارت وتجربه ای بالا میباشد و تمام نکات رفوی فرش را با مناسبترین ابزار انجام خواهد داد تا فرش همانند روز اول خود شود پس بهترین کار کمک گرفتن از بهترین استاد رفو میباشد افراد میتوانند با تحقیق و بررسی های بسیار استاد کارهای ماهر را بشناسند و از انها کمک بگیرند تا او در محل حاضر میشود و فرش را کارشناسی می کند.

مزایای رفوگری فرش

 مرمت فرش باعث می شود که فرش که هنر دست واینکه  دارای ارزش بالا را دارد و درحال نابودی است احیا شود و ارزش و عمر  آن نیز حفظ شود.

معایب رفوگری

گاهی اوقات هزینه‌های رفوگری بسیار بالا است و با نظر افراد ممکن است این کار به صرفه نباشد رفوگری فرش بخش های سطحی ممکن است موقت باشد و این را نیز می دانیم که فرش ترمیم شده ارزش بالایی را دارد لیکن این عمل یعنی رفوگری فرش فعالیت هنری ارزشمندی است.
افراد باید برای رفوی فرش ها از مراکز تخصصی کمک بگیرند تا فرش ها با بهترین روش ها ترمیم و بازسازی شوند.

شرکت های زیادی هستند که کار ترمیم و رفوگری فرش انجام خواهند داد که میتوان از آنها کمک گرفت.

مراکزتخصصی  در زمینه های متفاوت رفوگری خدماتی را ارائه خواهند داد این خدمات عبارتند از:

 رفوگری فرش رنگ برداشته

گاهی به دلیل شست و شوی نادرست رنگ فرش بهم ریخته شده و پخش می‌شود. اگر فرش دچار این مشکل شده‌ است  رفوگر  به بهترین شیوه ممکن فرش  را ترمیم و مرمت می‌کند.

رفوگری فرش‌های سوخته

اگر  فرش  دچار سوختگی‌های مختلف شده باشد کافی است که رفوی آن را به مرکز تخصصی های مرمت  و رفوی فرش  سپرده تا به صورت کاملا تخصصی و با تجهیزات مناسب رفوگری شود.

مرمت پوسیدگی ریشه و سایر قسمت‌های فرش.

روفوگر بانهایت دقت و مهارت به صورت کاملا تخصصی پوسیدگی‌های قالی‌های آسیب دیده  را ترمیم می‌کند.

سایر خدمات مراکز  رفوگری شامل موارد زیر است:

مرمت پوست و چرم فرش

رفوگری تخصصی فرش‌های دستبافت

رفع پارگی فرش

از بین برند انواع لکه

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *