تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

راهنمای استفاده از بخارشوی برای فرش

دراین مقاله قصد داریم که نحوه استفاده از بخارشوی برای شستشوی فرش را توضیح دهیم و دراین مورد اطلاعات و نکاتی را به شما آموزش دهیم.
ما ایرانیها از قدیم به فرش علاقه مند بوده ایم و درمنزلمان جایگاه ویژه ای داشته است.
در قدیم فقط فرش دستباف در منازل وجود داشت ولی به تدریج به دلیل گران شدن فرش دستبافت و پیشرفته شدن تکنولوژی و به وجود آمدن  کارخانه های فرش ماشینی وسلائق مختلف مشتریان فرش ماشینی هم در جامعه جایگاه خود را پیدا کرده است.
شستشوی فرش ماشینی بسیار راحت تر از فرش دستباف است البته تقریبا تمام فرشهای مختلف قابل شستشو هستند ولی فرشهایی که از رنگهای طبیعی بافته شده اند را نمی توان به راحتی شستشو داد زیرا امکان دارد رنگ این گونه فرشها  ترکیب گردد.
شستن فرش با دستگاه بخارشوی انتخاب راحت تر می باشد و حتی از این دستگاه می توان برای شستشوی مبلمان و موکت ها هم استفاده کرد.
این دستگاه مواد شوینده و بخار آب را مخلوط کرده و سطح فرش و مبلمان و حتی تشک تخت را تمیز می کند.
برای این کار باید ابتدا مواد شوینده را با آب مخلوط کنیم و محفظه بخارشوی را از این مواد پرکنیم سپس آن را به برق بزنیم بعد از چند دقیقه که این مواد به همراه بخار فراوان از قسمت پایین یعنی برس جارو از دستگاه خارج شد باید کار را شروع کنیم و روی فرش بکشیم ولی هرکاری باید درست انجام شود.
اکثر  خانمها برای تمیزکردن سطوح و فرش از این دستگاه استفاده می کنند ولی بعضی از آنها هم هستند که از این دستگاه راضی نیستند و اظهار می دارند که سطح فرش تمیز نشده و حتی لکه هم ایجاد کرده.برای ممانعت از چنین اتفاقاتی باید قبل از استفاده از دستگاه نکاتی را یاد بگیرید و هنگام استفاده به کار برید.
برای تمیز کردن فرش راه های مختلفی همانند کمک گرفتن از قالیشویی وجود دارد که استفاده از بخارشوی یکی از گزینه های بسیار مناسب تایید شده است.
در روش تمیز کردن فرش با بخارشوی درمدت زمان کمی فرش به بهترین صورت ممکن تمیز می شود و دیگر نیازی به قالیشویی ندارید.
همچنین می توانیم از سرکه به جای موادشوینده دربخارشوی استفاده کنید.
استفاده ازبخارشوی برای فرش روشی بسیار مناسب است که حتی در اکثر قالیشویی ها هم برای شستشوی نهایی فرش از آن استفاده می گردد می باشد.
بخارشوی یک دستگاه برقی می باشد که برای از بین بردن کثیفی های عمیق موجود در فرش وموکت استفاده می گردد.
در واقع این دستگاه مکمل جارو برقی می باشد یعنی در مواقعی که جاروبرقی قادر به از بین بردن آلودگی ها نمی باشد از بخارشوی استفاده می گردد.
بخارشوی ها دارای انواع گوناگونی می باشند و با کیفیت های مختلف تولید می گردد و روانه بازار می شوند که بهتر است مدلهای جدید و مرغوب و باکیفیت این دستگاه را خریداری کنید تا در مواقعی که برای تمیز کردن فرش و موکت از این دستگاه استفاده می کنید هیچ آسیبی به فرش وارد نشود.
باید بدانید که شستن فرش با بخارشوی زمانی نتیجه بخش است  که داخل فرش‌ گرد و خاک وجود نداشته باشند.
به همین خاطر باید قبل از هرکاری ذرات گرد و غبار را با استفاده از جاروبرقی برطرف کنید و پس از آن از بخارشوی برای تمیز کردن نهایی استفاده کنید.
کشیدن جاروبرقی روی فرش باعث می شود که هم ذرات آشغال و گرد و غبار از روی آن پاک شود و هم باعث آماده شدن بافت و تاروپود فرش برای شستشو با بخارشوی گردد.
بعد از جارو کردن نوبت می رسد به لکه‌هایی که باید با لکه‌ بر ازبین بروند.
برای برطرف کردن لکه خوراکی و نوشیدنی نباید لکه‌ بر را  مستقیماً روی فرش بریزید بلکه باید ابتدا مواد را روی دستمال ریخته پس از چند دقیقه دستمال را روی لکه فرش بکشید تا لکه پاک شود.

راهنمای استفاده از بخارشوی برای فرش

نکات قبل از استفاده از بخارشوی برای فرش

برای تمیز کردن فرش توسط بخارشوی باید نکاتی را مدنظر داشته باشید.

1- هنگامی که از بخارشوی برای تمیزکردن فرش استفاده می کنید باید حتما دستگاه را در جای خشک قرار دهید و درجای خیس نباشد.

2- در زمان هایی که هوا سرد و رطوبتی است کار تمیزکردن فرش با بخارشوی را انجام ندهید.

3- پس از هر بار که از بخارشوی استفاده می کنید باید مخزن آن را کاملا بشویید.

4- مخزن اکثر بخارشوی ها تحت فشار می باشد بنابراین باید این نکته را مدنظر داشته باشید که در هنگام کار با دستگاه و گرم شدن آن به هیچ عنوان درب مخزن دستگاه را بازنکنید.

5- هر بار که ازدستگاه بخارشوی برای تمیزکردن فرش استفاده می کنید باید هر۳۰ دقیقه به دستگاه استراحت دهید و بعد از آن در مخزن آب گرم بریزید و کار را شروع کنید زیرا این کار باعث می شود که دستگاه بخارشوی عمر بیشتری داشته باشد.

6- برای تمیزکردن فرش توسط بخارشوی مواظب کودکان باشید که به دستگاه نزدیک نشوند و پس از استفاده دستگاه را در مکانی قراردهیم که کودکان به آن دسترسی نداشته باشند

7- مقدار  و نوع مواد شوینده ی مورد استفاده برای بخارشوی بسیار مهم است.
مثلا از پودر هایی که دیر حل می شوند نباید استفاده کنید و یا شامپو فرش را به مقدار مناسب در دستگاه بریزید و مقدارش زیاد نباشد، زیرا این پودرها روی سطح باقی می مانند و لکه می شود و شامپو فرش نیز به میزان زیاد سبب می گردد که کف آن در فرش بماند که باقی ماندن کف درفرش باعث بوی بدو زرد شدن ریشه یا حتی سبب  رنگ قاطی کردن فرش می گردد.

8- بعد از تمیز کردن فرش با بخارشوی حتما باید آن را در هوای آزاد ودر معرض نور آفتاب بگذارید تا کاملا خشک گردد

9- بعد از شستشوی فرش با بخارشوی اگر منزل شما پنکه سقفی یا دستگاه تهویه دارد بسیار خوب است و می توانید با روشن کردن آن باعث جریان یافتن هوا شوید و فرش سریعتر خشک گردد.
ممکن است خشک شدن فرش چندین ساعت زمان ببرد که در طول این مدت نباید روی فرش راه بروید و اگر چاره ای ندارید و باید روی فرش راه بروید پس حتما روی فرش دستمال بیندازید که جای پای شما روی فرش لک نشود.

نکات قبل از استفاده از بخارشوی برای فرش

شستشوی فرش وموکت با بخارشوی

حتی در برخی از قالیشویی ها هم برای تمیز کردن فرش از بخارشوی استفاده می شود به علاوه اینکه با خریدن یک دستگاه بخارشوی برای منزل خود می توانید سطوح مختلف را به وسیله بخارشوی نظافت کنید.
بخارشوی یک دستگاه برقی است که گزینه خیلی خوبی برای برطرف کردن آلودگی و کثیفی های عمقی موکت و فرش می باشد. در جاهایی که جارو برقی نمی تواند آلودگی ها را از بین ببرد این دستگاه مورد استفاده قرارمی گیرد.
بخارشوی دارای انواع مختلفی می باشدو با کیفیت های مختلفی تولید می گردد.
اگرقصد دارید بخارشوی بخرید باید بهترین و جدیدترین مدل این دستگاه را بخرید تا موقعی که می خواهید از بخارشوی به منظور تمیزکردن فرش و موکت استفاده کنید هیچ گونه صدمه ای به آنها وارد نشود.
برای این کار ابتدا باید فرش را آماده شستشو کنید.
برای شستن فرش با بخارشوی روشهای مختلفی رامی توانید به کار برید مثلا با استفاده از انواع مواد شوینده یا سرکه این کار را انجام دهید.
ابتدا محل مورد نظر را کاملا تمیز کرده و سپس با بخارشوی  روی سطح مورد نظر کشیده و تمامی لکه ها و کثیفی ها را ازبین ببرید.
بخارشوی می تواند سطوح مختلف را به بهترین نحوممکن تمیز کند.
موقعی که زمان برای شما بسیار مهم باشدمی توانید از بخارشوی برای تمیزکردن  سطوح مختلف استفاده کنید.
درحین استفاده از بخارشوی مواد شوینده ای که در فرش و موکت وجود دارد را با کشیدن بخارشوی روی سطح مورد نظر تمیز کنید.
برای تمیز کردن این مواد شوینده به طور عمقی باید برای بار دوم مخزن بخارشوی را از آب پر کنیدو دوباره روی سطوح بکشید با این کار تمام مواد تمیز کننده وشوینده  از بین می رود.

شستوشوی فرش و موکت با بخارشوی

ترفندهای خشک کردن فرش بعداز بخارشویی

بعداز شستشوی فرش با بخارشوی نوبت می رسد به خشک کردن فرش که باید این مرحله بادقت انجام شود.
هرچند که در روش بخارشویی فرش از آب کمی استفاده می شود ولی فرش ها کاملا خشک نیستند.
برای خشک  کردن فرش‌ها، می‌توانید از یک پنکه استفاده نمایید بادی پنکه باعث می شود که فرش زودتر خشک شود.
به طور کلی جریان هوا می تواند روند خشک کردن فرش را سرعت ببخشد. می‌توانید در و پنجره‌را باز کنید.
اگر دستگاهی دراختیار دارید که قابلیت جذب رطوبت دارد، می‌توان از آن استفاده کرد. توجه کنید وسایلی مانند کولر آبی که هوا را مرطوب می‌کنند یا دستگاه بخور، روند خشک شدن فرش را کند می‌کنند، پس  نباید از آن‌ها استفاده کنید.
هر چه روند خشک شدن کندتر گردد، رطوبت بیشتری در فرش باقی می‌ماند و ممکن است  به فرش آسیب وارد کند.
همانگونه که مستحضرهستید هوای سرد هم از سریع خشک شدن فرش جلوگیری می‌کند پس تاجایی که امکان دارد باید در فصل‌های گرم سال فرش را بشویید.

مزایای استفاده از بخارشوی

به دلیل ویژگی ها و کارایی مثبت بخار شوی برای تمیز کردن سطوح مختلف و فرش و موکت امروزه تقاضا برای این دستگاه خیلی زیادشده است و افراد زیادی ازاین دستگاه  برای تمیز کردن منزل خود  استفاده می کنند.
از ویژگی های بخار شوی موارد زیر می باشد.

مزایای استفاده ار بخار شوی فرش

بخارشوی مواد شیمیایی اضافی را برطرف می کند.
با استفاده از بخارشوی می توانید آلودگی های عمقی که با دست تمیز نمی شوند را ازبین ببرید.
بخاری که بخارشوی تولید می کند تمیز کننده به عمق فرش و موکت ها نفوذ کرده و همه کثیفی ها را برطرف می کند.
بخارشوی را لازم نیست  چند مرتبه روی سطح بکشید به همین دلیل دستگاه شما دیرتر فرسوده می شود.
استفاده از بخارشوی برای سطوح مختلفی مانند مبل، صندلی ماشین و پرده و غیره به راحتی  کثیفی و آلودگی ها را ازبین می برد.

نکات استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش

نحوه ی شستن فرش با بخارشوی خانگی

تمیز کردن فرش با بخارشوی کار بسیار راحتی می باشد و می توان با استفاده از بخارشوی به بهترین صورت  ممکن فرش را تمیز کرده و آلودگی ها و کثیفی های فرش را کاملا برطرف کرد.
در ابتدای کار باید سطح فرش را به طور کامل تمیز کرد سپس بخارشوی را روی قسمتهای مختلف فرش کشیده تا تمام آلودگی ها ولکه ها از بین برود.
بخارشوی به تنهایی می تواند سطوح مختلف را به بهترین نحو ممکن تمیز کند به خصوص هنگامی که زمان کمی دارید استفاده ازبخارشوی برای فرش و سطوح گزینه بسیار مناسبی می باشد.
موقعی که در بخارشوی از مواد شوینده استفاده می کنید باید این مواد را به سطوح موردنظر بکشید و برای برطرف کردن این مواد به طور عمیق باید دوباره مخزن بخارشوی را از آب پرکنید و مجددا روی سطوح کشیده شود تا کاملا تمیز شود.

نحوه ی شستن فرش با بخارشوی خانگی

ترفندهای خشک شدن سریع فرش بعد ازاستفاده از بخارشوی

بعد از اینکه فرش توسط بخارشوی شسته شد باید آن را خشک کنیم که این مرحله باید به دقت صورت گیرد.
البته این مطلب صحیح است که در روش شستشوی فرش با بخارشوی آب کمی مصرف می شود ولی بازهم فرش کاملا خشک نیست.
از پنکه هم می توان برای خشک کردن فرش استفاده کرد زیرا باد آن فرش را زودتر خشک می کند. می دانیم که معمولا جریان یافتن هوا باعث تسریع در خشک شدن فرش می گردد پس می توانید درب و پنجره ها را باز کنید تا هوا در جریان باشد و فرش سریعتر خشک گردد.
دستگاه هایی هم وجود دارند که دارای قابلیت جذب رطوبت و آب هستند که می توانید از آن استفاده کنید.
همانطور که می دانید که دستگاه هایی مثل کولر آبی و دستگاه بخور و دستگاه های مرطوب کننده هوا باعث می شوند که فرش دیرتر خشک شود بنابراین نباید ازاین دستگاه ها استفاده کنید زیرا هر چه فرآیند خشک شدن فرش کندتر شود، رطوبت در فرش می‌ماند و هم باعث آسیب به فرش می شود و هم اینکه بوی بد می گیرد.
به علاوه اینکه هوای سرد نیز باعث کند شدن روند خشک شدن می شود پس باید حتی المقدور در فصل هایی که هوا گرم است اقدام به شستشوی فرش کنید.
برای تمیز کردن فرش با بخارشوی می توانید به جای مواد شوینده از سرکه استفاده کنید. سرکه هیچ گونه آسیبی به فرش وارد نمی کند.
برای این امر ابتدا مخزن بخارشوی را از سرکه پر کنید و همچنین مخزن آب را از آب داغ پر کنید و شروع به کار کنید.
هنگام تمیز کردن فرش امکان دارد که بوی سرکه در محیط بپیچد که اصلا نباید نگران باشید زیرا بعد از خشک شدن فرش بوی سرکه کاملا برطرف می شود.
استفاده از سرکه بی ضرر وتایید شده است به همین دلیل اکثر خانم ها از این روش برای تمیز کردن فرش خود استفاده می کنند.

ترفندهای خشک شدن سریع فرش بعد ازاستفاده از بخارشوی

سخن آخر

قبل از اینکه بخواهید از دستگاه بخارشوی استفاده کنید ابتدا باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کرده و آن را با دقت  مطالعه کرده و نکات ایمنی آن را کاملاً رعایت کنید تا مشکلی پیش نیاید.
همچنین برای فرش هایی که دارای الیاف طبیعی هستند استفاده از بخارشوی اصلا پیشنهاد نمی گردد، این الیاف ممکن است در حرارت بالا ومواد شوینده مورد استفاده دچار آسیب شوند.
پس حتما باید نکات رعایت شوند تا نتیجه رضایت بخشی داشته باشید.

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *