تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

شست و شوی موکت

شست و شوی موکت

یکی از کار هایی که امروزه بسیار مورد توجه افرادی که در منزل موکت دارند قرار گرفته شستن موکت ها است که به طور کلی موکت ها هم مانند فرش ها می توانند در تمیز نشان دادن خانه تاثیر داشته باشند که اگر موکت ها تمیز نباشند نمای خانه هم به طور کلی تغییر می کند و حتی می تواند فرش ها را هم کثیف کند،پس شستن موکت ها هم جز موارد مهم به حساب می آید.
هم چنین شستشوی موکت ها باید با توجه به جنس موکتی که هست شسته شود چرا که موکت ها دارای انواع گوناگونی هستند، به عنوان مثال انواع موکت ها شامل نایلونی،کبریتی،تایل،پشمی و طرح دار هستند که با توجه به جنسی که دارند مواد شوینده را انتخاب کرده و شستشو می دهند.

شست و شوی موکت چسبیده به زمین

برای شستن موکت های چسبیده به فرش  بهتر است که اگر لکه روی آن باشد سریعاً رفع شود که برای رفع کردن این لکه ها می توانیم از روش های خانگی و وسایلی که در خانه وجود دارد استفاده کنیم.
در این مقاله به چند نمونه از آن اشاره می کنیم.
هر یک از لکه های موجود روی موکت با توجه به نوع آن با حلال خاصی از بین می‌رود. برای مثال لکه ای که از چای و قهوه بر جای می ماند را می توان با ماست تمیز کرد. 
کمی ماست را روی  لکه می ریزیم و بعد از گذشت دقایقی ماست ها را با یک قاشق جمع کنیم و بعد با دستمال پارچه‎‌ای ان محلی که لکه بود را کاملا خشک کنیم.
اگر روی موکت لکه های ادویه ریخته شده باشد و برای این که بتوانیم لکه ها را از بین ببریم این گونه عمل می کنیم که کمی از آبلیمو را با آب مخلوط کنیم و آن را با دستمال روی لکه می کشیم تا پاک شود.
اگر لکه روی موکت  پارافین شمع ریخته شده باشد در این صورت لکه شمع را با چاقو برداشته سپس یک تکه کاغذ روغنی یا دستمال روی محل لکه قرار داده بعد اتوی گرم را روی سطح چندین بار حرکت می دهیم تا پارافین موجود در الیاف موکت جذب دستمال شود.
این ها چند مورد از مواردی بودند که برای تمیز کردن موکت های چسبیده به زمین استفاده می شود که البته در ارتباط با لکه‌های روی موکت اگر بخواهیم به طور کلی موکت را که چسبیده به فرش است بشوییم استفاده از دستگاه ها می تواند مهم باشد.
یعنی استفاده از دستگاه ها می تواند به تمیز تر شدن و راحت تر شدن کار کمک کند نمونه ای از دستگاه ها دستگاه های بخار شوی است که به راحتی توسط بخار می تواند موکت ها را تمیز کند.
هم چنین دستگاه های مخصوص دیگری در قالیشویی برای شستشوی موکت وجود دارد؛ اگر در منزل امکان شستشوی موکت های چسبیده وجود نداشت می توان این کار را به افراد متخصص در این زمینه سپرد.

شست و شوی موکت چسبیده به زمین

شست و شوی موکت در محل

شست و شوی موکت در هر جایی که باشد باید نکات  آن رعایت شود تا تمیز و بدون آسیب شسته شود.
بیش از حد خیس کردن موکت‌،زدن زیاد شامپو به موکت، قرار دادن موکت خیس در کنار وسایل خانه واضح است که این کارها باعث پوسیدگی موکت و از بین رفتن پرزهای آن می شود.
اگر قسمت های زیر موکت ها خیس شود و همان طور هم خیس بماند علاوه بر این که خشک کردن آن کار راحتی نیست  می تواند مشکل و اسیب های زیادی هم به فرش وارد کند که از جمله این آسیب ها و مشکلات می توان به رشد قارچ و حشرات و کپک ها اشاره کرد.
یکی از مشکلات و معضلاتی که در شست شوی موکت ها به وجود می آید، لکه هایی است که وسایل منزل روی موکت خیس می‌اندازد.
مثلا اگر وسایل چوبی ای که در منزل وجود دارد پس از شست و شو کاملا خشک نشود و همان گونه روی موکت ها قرار بگیرد می تواند موکت ها را کثیف کند و از رنگ خود به موکت ها پس دهد.

شست و شوی موکت در محل

موکت شویی در منزل

ابتدا باید نوع کثیفی و آلودگی هایی که روی موکت است  را شناسایی و بررسی کنیم و هم چنین نوع و جنس موکت را هم بدانیم و بعد با توجه به همه ی این موارد کار تمیز کردن را آغاز کنیم. 
در اولین مرحله ، با استفاده از جاروبرقی باید گرد و غبار و آشغال های روی موکت را جمع کرد که باید از جاروبرقی های معمولی برای تمیز کردن موکت ها و زیر مبل ها استفاده کرد.
به طور کلی باید متوجه این موضوع باشیم که همه سطح موکت از آشغال و  گرد و غبار پاکیزه و تمیز باشد.
پس از آن که از تمیز شدن سطح موکت مطمئن شدیم در مرحله بعد از شامپو فرش و موکت استفاده می کنیم؛ به دلیل اینکه موکت ها دارای انواع مختلفی از الیاف و جنس ها هستند، باید قبل از انتخاب شامپو فرش و موکت از اینکه شامپو انتخابی به  تار و پود موکت آسیبی نمی‌زند مطمئن شویم.
هم چنین باید در انتخاب شامپو ،به اینکه میزان مواد شیمیایی آن کم است یا خیر توجه کنیم.
هر چه مواد شیمیایی که در ساخت شامپو و مواد شوینده به کار رفته کم تر باشد آن شامپو می تواند بیسار مناسب و کاربردی باشد چرا که اسیب کم تری هم به فرش وارد می کند.
البته لازم به ذکر است که قبل از این که بخواهیم از شامپو فرش و یا به طور کلی مواد شوینده برای شست موکت ها استفاده کنیم لازم و الزامی است که از طرز استفاده ای که روی آن ها نوشته شده مطلع باشیم و بخوانیم تا بدون رعایت آن ها اسیبی به موکت وارد نشود.
پس از این که تمامی این موارد انجام شد و کف ها و سیاهی ها گرفته شد؛ برای این که آن لکه دیگر باقی نماند اصلا نباید روی آن راه رفت و یا نشست و حتما باید بگذاریم تا کاملا موکت ها خشک و تمیز شود و اثاری از لکه باقی نماند.

انواع روش های شست و شوی موکت

غیر مکانیزه 

این روش جز روش های قدیمی که در داخل منزل شسته می شود که در گذشته بسیار استفاده می شد.
این مدل و روش شست و شو مشکلات مخصوص به خود را دارد که حتی می تواند موکت ها را از بین ببرد و مجبور به تعویض آن بشویم.

 مکانیزه

توسط دستگاه ها و مواد شوینده های مخصوص هر نوع موکت استفاده می شود که خود این روش شیوه های مختلفی دارد که شامل : دستگاه های موکت شوی مخصوص، دستگاه های موکت شو با بخار، دستگاه های مخصوص موکت شو با اسپری مکش که این موارد شیوه های مکانیزه ای است.

انواع روش های شست و شوی موکت

خدمات موکت شویی

انواع خدماتی که در زمینه ی موکت شویی انجام می شود در زمینه های از بین بردن گرد و غبار، لکه بری، شست و شوی کامل موکت ها، خشک کردن موکت ها، استفاده از دستگاه های مجهز و به روز می باشد تا آسیبی به موکت ها وارد نشود، شناخت انواع پارچه ها و جنس پارچه ها، شناخت انواع لکه ها و نحوه و مواد مورد استفاده در جهت پاک کردن لکه ها می باشد.

خدمات موکت شویی

روش مکانیزه ای تمیز تر و بدون اسیب شسته می شود.

بله امروزه اکثر قالی شویی این خدمات را انجام می دهند.

بله انواع دستگاه های مخصوص شستن موکت در منزل وجود دارد مانند بخار شو.

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *