تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

چگونه فرش را براق کنیم

در اصل براق کردن فرش همان تمیز کردن فرش است،همان طور که همه می دانیم فرش جز وسایلی است از منزل که بسیار مهم شمرده می شود و تمیزی و براقی آن بسیار پر اهمیت است چرا که جلوه و نمای منازل را با تمیز و براق بودنش چند برابر می‌کند به همین دلیل است که روش های مختلفی جهت براق کرد فرش وجود دارد.
شست و شوی فرش از دیرباز وجود داشته و جزئی از سنت قدیمی محسوب می شود.
امروزه به علت بالا بودن قیمت فرش حفظ سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

چگونه فرش را براق کنیم
هم چنین برای حفظ سلامت فرش شست و شو و تمیزی و از همه مهم تر براقیت فرش نقش بسیار مهمی دارد که البته باید اصولی انجام شود.
هر نوع فرشی که داریم چه پشمی چه ابریشمی و چه دست باف و ماشینی اگر ذرات آلودگی به آن نفوذ کنند باعث از بین رفتن الیاف و تار و پود های فرش و هم چنین باعث فرسایش فرش می شود.
اگر فرش را مرتب جارو نکنیم و گرد و غبار آن را نگیریم فرش مان سریع تر کهنه می شود و کدر به نظر می آید.
در ارتباط با براق بودن فرش و این که چگونه فرش را براق کنیم باید گفت که در درجه ی اول تمیزی فرش اهمیت دارد و در ابتدا باید گرد و خاکی که بر روی فرش است را پاک و جارو کنیم چرا که اگر این خاک و گرد و غبار ها بر روی فرش بمانند نمای فرش را که از بین می برند هیچ بلکه فرش را کدر تر می کنند و به حد زیادی از براقیت فرش کم می شود.
پس جارو کردن مستقیم فرش ها می تواند نکته ی مهمی در زیبایی و براق بودن فرش باشد و خانه را شیک تر و تمیز تر هم نشان می دهد.
هم چنین دیگر عواملی که می تواند براقیت فرش را از بین ببرد و یا کم کند همان لکه های کثیفی هستند که بر روی فرش می مانند که برخی از این لکه ها جدید هستند و یا حتی ممکن است قدیمی و کهنه باشند که رفع کردن لکه های قدیمی هم به مراتب می تواند سخت تر هم باشد.
برای از بین بردن لکه در جهت ایجاد براقیت فرش لازم است لکه را شناسایی کنیم که لکه ی چه ماده ای است.
لکه های مختلفی از جمله چای و نسکافه و خون وجود دارد که هر کدام از این لکه ها روش های تمیز کردن مخصوص به خود را دارند.
البته اگر نمی دانستیم که ان لکه چه ماده ای است و لکه قدیمی بود و تشخیص آن غیر ممکن، می توان از آب و سرکه و یا آب و جوش شیرین استفاده کرد چرا که مخلوط این دو ماده می تواند اکثر لکه ها را از بین ببرد و ردی از آن ها به جای نگذارد.
البته این مورد روش خانگی بود اگر قصد بر این است که از روش های خانگی استفاده نشود مواد شیمیایی و لکه بر های شیمیایی قوی وجود دارد که پس از تهیه و خریداری می توان بر طبق دستوری که بر روی آن ها درج شده آن لکه را از بین برد که این روش، روش شیمیایی محسوب می شود.
حال بعد اگر گرد و غبار بر روی فرش مشاهده کردیم می توانیم به راحتی و توسط انواع برس های دستی که در بازار وجود دارد تهیه کرده و تمامی گرد و غبار و پرزهایی که بر روی فرش وجود دارد را پاک و تمیز کرد.
این روش هم از جمله روش های خانگی و ساده است که همه ی افراد می توانند این روش ها را امتحان کنند.
مورد دیگر هم که می توان استفاده کرد از بخار شویی برای از بین بردن گرد و غبار های نشسته شده روی مبل استفاده می شود که بخار آب با حرارت بالا از دستگاه خارج شده و روی مبل کشیده می شود و هیچ گونه اثر مضر و آسیب و حتی خیسی بر جای نمی گذارد.
پس از جمع شدن پارچه و خرابی آن کاسته و مدت زمان کوتاهی هم برای انجام این کار لازم است. و به طور کلی باید کار را به کاردان سپرده و آن را به قالیشویی معتبر سپرد.

روش های براق کردن فرش در خانه

برای این که فرش مان را برق بیندازیم لازم است که کار هایی را انجام دهیم، البته به روش های خانگی هم می توان فرش هایمان را براق کنیم.
همان طور که گفته شد برای براق کردن فرش لازم است فرش را از هر گونه گرد و غبار پاک کنیم، پس یکی از ساده ترین روش های خانگی می تواند جارو زدن باشد که با جارو هر گونه خاک و غبار و حتی پرز های فرشی هم پاک می شود و به براق شدن فرش کمک می کند.
روش بعدی استفاده از دستمال های مرطوب مخصوص است که این دستمال ها هم می تواند پرز ها را پاک کند و فرش را براق کند.
این روش های بسیار ساده و خانگی هستند که همه ی اشخاص قادر به انجام آن هستند.
و البته دستگاهی هم در این زمینه وجود دارد که می تواند در تمیز کردن فرش و براق شدن فرش هم کمک کند که این دستگاه بخار شو است.
در ارتباط با مزیت های این بخار شو باید گفت که مواد شیمیایی و الودگی ها و گرد و غبار هایی که روی فرش است را تمیز می کند حتی اگر این الودگی و کثیفی ها عمقی باشد و با دست و مواد شوینده تمیز نشود این دستگاه بخار شو می تواند از بین ببرد.

روش های براق کردن فرش در خانه

مواد مورد نیاز برای براق کردن فرش

برای آن که فرش را براق کنیم احتیاج به یک سری وسایل و مواد داریم، جوش شیرین یکی از موادی است که برای تمیزی و براقیت فرش به کار می رود.
این گونه که یک پاکت از جوش شیرین را بر نقاطی که دارای لکه و کثیفی هستند می ریزیم و اجازه و فرصت می دهیم تا این لکه ها و الودگی ها را به خود جذب کند و پس از آن با جارو برقی ان را پاک کنید.
یکی از روش ها ساده و آسان و در دسترس می باشد.
اگر نیاز به پاک کننده ی قوی تر بود می توانید همین جوش شیرین را با سرکه سفید مخلوط کنید و بر روی لکه ها بگذارید و سپس با دستمال تمیز پاک کنید.
یکی دیگر از مواد پر کاربرد می توان به امونیاک و سرکه اشاره کرد که ادغام این دو محلول باعث از بین بردن لکه ها می شود.
مواد و پاک کننده های مختلفی برای براقیت فرش ها وجود دارد که نمونه ی دیگر می تواند استفاده از شامپو فرش ها باشد که پس از تهیه و خریداری می توان به راحتی تمامی فرش ها را توسط آن پاک کرد و خاک و لکه و کثیفی و هر آن چه که از براقیت فرش کاسته را پاک کرد.
این مورد می تواند بسیار کاربردی و حتی اصولی باشد که با صرف کم ترین هزینه فرش ها تمیز و برق کرد.
البته قالی شویی هایی هم هستند که در این زمینه هم فعالیت دارند می توان به راحتی فرش ها به ان ها سپرد و از این خدماتشان بهره برد بدون هیچ گونه آسیب و خسارت چرا که قالی شویی ها دارا ابزار و وسایل و مواد شوینده ی مجهز تری نسبت به روش های خانگی دارند.

مواد مورد نیاز برای براق کردن فرش

راه های براق کردن موکت

در ارتباط با راه های براق کردن موکت، می توان گفت همانند فرش است و می توان از جوش شیرین و سرکه به همان روشی که گفته شد استفاده کرد هم چنین نمک و آب هم در این زمینه می توانند تاثیر گذار باشند و با فرچه ای مخصوص بر روی ان ها کشیده شود.
بخار شو ها هم علاوه بر کارایی که بر روی فرش دارند بر روی موکت ها هم می توانند داشته باشند.
البته از جمله نکاتی که لازم است به آن توجه شود این است که در هنگام استفاده از بخار شو نباید دستگاه در جای خیس گذاشته شود تا موکت را کامل تمیز کند و هم چنین در هنگام استفاده از بخار شو در هوا و محیط رطوبتی نباید باشد چرا که عملکرد خود دستگاه را نیز مختل می کند  و هوای سرد هم می تواند روی عملکرد دستگاه نیز اثر گذار باشد.
وقتی از این دستگاه استفاده می شود حتما پس از هر بار مخزن که دارای کف و کثیفی است به خوبی شسته شود چرا که تمامی این مواردی که ذکر شد می تواند روی عملکرد دستگاه و تمیزی ان تاثیر گذار باشد.

راه های براق کردن موکت

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *