تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

بهترین روش شستشوی فرش ماشینی

برای شما پیش آمده است که بخواهید برای شست و شوی فرش اقدام کنید معمولاً فرش هایی که در حال حاضر در خانه ها استفاده می شود فرش های ماشینی می باشند، شاید با خودتان اینطور فکر کرده‌اید که بهترین روش فرش شستن چیست؟
همین چند سال پیش که مردم خانه های ویلایی داشتند اغلب در همان خانه هایشان شروع به فرش شستن می ‌کردند، شاید برای شما چنین سوالی پیش بیاید که خانه‌ هایی که دارای حیاط نبودند یا حیاطشان بسیار کوچک بود که نمی ‌توانستند فرش های بزرگتری را جای بدهند، پس چطور فرش هایشان را می شستند، باید در جواب گفت که این خانواده ها مجبور بودند که فرش هایشان را بیرون از خانه یعنی دم در خانه شان بشویند به طوری که آب را نیز از خانه تامین می ‌کردند، در حال حاضر هنوز برخی از خانه های ویلایی نیز از این روش استفاده می ‌کنند و از این روش راضی هستند.

بهترین روش شستشوی فرش ماشینی
ولی هم اکنون که خانه ها به صورت آپارتمان یا ساختمان های چند طبقه ساخته شده اند، فرش شستن در آنجا بسیار مشکل است حتی شاید بتوان گفت غیرممکن نیز هست.
چرا که ساختمان ها یا دارای حیاط نیستند و یا اینکه اگر حیاط داشته باشند، همسایه ها با هم اختلاف پیدا می کنند، پس بهترین روش این است که از قالیشویی های بیرون که به مردم خدمات ارائه می دهند استفاده کنند یا اینکه از محلول هایی که در فروشگاه ها به فروش می رسند استفاده کنند.
اگر منطقی بخواهیم حساب کنیم آن هزینه‌ ای که برای شوینده ها می دهیم نسبت به قالیشویی بیرون هزینه کمتری می دهیم، چرا که در این مورد صرفه جویی بیشتری هست که در قالیشویی ها نیست، این روش از جهت نیروی کار و هزینه مالی بصرفه است در هزینه مالی هم پول کمتری به قالیشویی می دهیم و هم از احتمال پاره شدن فرش جلوگیری می کنیم.
ولی اگر احساس می کنید که این فرش بسیار کثیف شده است و چند سالی شسته نشده است، بهترین کار دادن فرش به قالیشویی مورد اعتمادی هست که از کارشان اطمینان دارید، و این اطمینان جز از تجربه و پرس جو به دست نمی آید، شما می توانید از افرادی که فرش هایشان را به قالیشویی دادند از رضایت آنها سوال کنید، یا اینکه حداقل خودتان تجربه کنید. به نظر این بهترین روش شستشوی فرشهای ماشینی است.

نحوه شستن فرش و موکت در خانه

شستن فرش نیاز به نیروی کار دارد البته در قالیشویی ها از ماشین های قدرتمندی استفاده می‌ شود، ولی برای شستن فرش در خانه نیروی کار انسانی نیاز است.
معمولاً در این مواقع آقایان باید بیشتر زحمت شستشو و مخصوصا پهن کردن یا آویزان کردن آن را بکشند.
برای شستن فرش، یکی از روش ها این است که فرش را در محیطی مثل حیات پهن کرده و روی فرش آب می گیریم تا به طور کامل فرش خیس بشود و بعد به روی فرش مواد شوینده ای که تهیه شده را می ریزیم و بعد با فرچه روی فرش می کشیم تا مواد شوینده در لا به لای تار و پود فرش آمیخته شود تا عملیات پاک سازی به طور کامل صورت گیرد، بعد از اینکه به طور کامل روی فرش را فرچه کشیدیم، بار دیگر روی فرش آب می گیریم، حالا از ابزاری به نام پارو استفاده می کنیم به این صورت که پارو را به دست گرفته و به سمت خواب فرش می کشیم تا کاملا آب و کف از تار و پود فرش جدا گردد، در این هنگام وقتی آب و کف را جدا کردیم، برای بار دیگر اگر نیاز بود همین مراحل را تکرار می کنیم و در آخر که به خوبی فرش را پارو کردیم، فرش را جمع می کنیم.
در زمان جمع کردن یا همان لوله کردن فرش لازم است که هم زمان پشت فرش را نیز آب بگیرید تا شستشوی کامل شود و در این هنگام، به علت اینکه فرش خیس می باشد حتماً نیاز به کمک کار داریم چرا که فرش در این زمان بسیار سنگین می باشد.  
پس فرش را بعد از جمع کردنش آن را در جایی می گذاریم تا مقداری از آب آن خارج شود، و بعد از خارج شدن آب های زائد فرش، به کمک چند نفر آن را روی دیوار حیاط و مانند آن پهن می کنیم، تا کاملاً در زیر نور مستقیم خورشید خشک شود، اگر خشک شدن فرش بنا به هر دلیلی به درستی صورت نگیرد، موجب زرد شدن فرش می گردد.
بعد از خشک شدن کامل فرش، حال می توان از آن استفاده نمود. این یکی از روش هایی بود که عرض شد.
اما می توان از روش ساده تری نیز بهره گرفت و آن این است که برای شستن فرش، در مرتبه اول فرش را در زمین پهن کرده و روی آن را جارو می کنیم تا اگر خاک خوری بود برداشته شود، اگر از جارو برقی که دارای مکش قدرتمندی است  برای این کار استفاده شود بهتر است، چرا که استفاده از جارو برقی با مکش بالا موجب می شود گرد و غبار از لای تار و پود فرش به خوبی خارج شود، چون اگر گرد و غبار در لا به لای فرش باقی بماند، فرش پس از شستشو حالت چرک تاب را در خود نمایش می دهد؛ بعد از جارو کشیدن حالا حالا نوبت به آن می رسد که محلول یا شوینده ی خود را درست کنیم، پس برای این کار باید نسبت به فرش مقداری آب را در ظرف یا تشتی با شوینده ی منتخب مخلوط می کنیم حالا از یک اسفنج نرم استفاده می کنیم، و آن را داخل محلولی می کنیم که با آب درست کردیم، حال آن اسفنج را روی فرش آمیخته، یک سری برس ها یا فرچه هایی هستند که دارای بافت نرم بوده که بهتر است از این نوع برس و فرچه ها استفاده کرد؛ و اصلا و ابداً از فرچه های زبر و خشن استفاده نکنید، چرا که استفاده از آن ها باعث از بین رفتن تار و پود فرش می شود.

نحوه شستن فرش و موکت در خانه
شما شروع کنید از یک قسمت فرش، اسفنجی که به آن کف آغشته است را به آن قسمت بمالید، حواستان باشد که آب کف به فرش نرسد چرا که با استفاده از مکرر از آب کف، موجب پوسیدگی و از بین رفتن و نابودی به تدریج فرش می شود.
پس حواستان به این نکته باشد، مخصوصا افرادی که فرش را تازه خریدند باید بیشتر به این نکته دقت کنند! پس از گذشت سی دقیقه، باید با دستمالی که جنس آن زبر و خشن هست خواب فرش را درست کرد، حتی می توان با یک جاروی چوبی نیز خواب فرش را درست کرد، حالا با برس روی فرش بکشید تا هم فرش نرم و جلوه ی زیبایی به خود بگیرد و هم پرز فرش شکل اول خود را بگیرد.

نکات کلیدی برای شستن فرش یا موکت

یکی از نکاتی که باید قبل از شروع شستن فرش رعایت کرد این است که باید ببینید فرش رنگ می دهد یا خیر؟!
برای اینکه بفهمیم که فرشمان رنگ می دهد یا نه، کافی است که یک دستمال یا یک پارچه مرطوب یا خیس روی فرش بکشید، اگر رنگ به دستمال جذب شد مطمئن باشید که نباید به این کار اقدام کنید بلکه باید افراد کار بلد به این کار اقدام کنند.
یکی از نکاتی که در شستن فرش باید رعایت کرد محیط انتخاب شده برای شستن فرش می باشد ما باید محیطی را انتخاب کنیم که کثیف نباشد مثلاً در جایی که مثل باغ یا باغچه دارای خاک و سنگلاخ است یا دارای پستی و بلندی است نباید فرش شست، همچنین محیط باید به اندازه ای باشد که ابعاد فرش در آن جای شود مثلاً اگر فرش شش متر است باید محیطی که در آن فرش شسته می شود بزرگتر از ابعاد فرش یعنی بزرگتر از ۶ متر باشد، یکی دیگر از نکاتی که باید مد نظر گرفته شود این است که در آن محیط آب موجود باشد.  

نکات کلیدی برای شستن فرش یا موکت

شستن فرش ماشینی با رعایت اصول

یکی از اصولی که باید در شستن فرش پیاده کرد، گرمی و سردی آب است.
آب اگر سرد باشد قدرت از بین بردن کثیفی را ندارد و اگر هم داغ باشد باعث از بین رفتن تار و پود فرش می شود، پس بهترین روش استفاده از ولرم و معتدل هست تا موجب از بین رفتن کثیفی و نابود نشدن تار و پود گردد.

شستن فرش ماشینی با رعایت اصولهمچنین در انتخاب شوینده، نسبت به فرش باید شوینده ای را انتخاب کرد که خاصیت اسیدی کمتری را در خود داشته باشد، چرا که اسید زیاد موجب از بین رفتن فرش می شود.

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *