تخفیف 15 درصدی برای سفارش انلاین

چگونه شکستگی فرش را از بین ببریم

تقریبا همه خانواده ها، کم و بیش از فرش های دست بافت و ماشینی استفاده میکنند و کارهای روزمره خود مانند خوابیدن، نشستن، غذا خوردن و غیره را روی آن انجام می دهند.
در طول زندگی خانواده ها سال های زیادی را با یک فرش می گذرانند ولی گاهی اوقات ممکن است ناگهانی  اتفاقاتی نیز برای فرش رخ دهد، مثل ریختن مایعات روی فرش، سوختگی  فرش یا حتی پاره شدن فرش و غیره که اتفاق خوشایندی نیست.

چگونه شکستگی فرش را از بین ببریم
اغلب اوقات بیشترین اتفاقی که برای فرش رخ می دهد و خانواده ها درگیر این هستند که آن را حل کنند، شکستگی فرش است که بهتر است، سر خود کاری را انجام ندهند، زیرا ممکن است آسیبی که به فرش وارد شده را  بیشتر کنند و خسارت بیشتری را برای خود به وجود بیاورند.
شکستگی فرش، معمولا بیشتر برای فرش های دست بافت رخ می‌دهد، به دلیل اینکه فرش های دست بافت نسبت به فرش های ماشینی تراکم بسیار بیشتری دارند.
معمولا زمانی که فرش دچار شکستگی می شود باید فرش را رفو کنیم.
رفو فرش های ماشینی و دست بافت در مراکز تخصصی رفو فرش یا قالیشویی معتبر زیر نظر متخصص و کار بلد انجام می شود.
در مراکز های رفو فرش از تجهیزات و ماشین آلات مخصوص رفوگری استفاده می شود و هیچ آسیبی به فرش شما وارد نمی شود. 
از لحاظ هزینه برای انجام رفو گری هرچه شکستگی فرش شما بیشتر باشد هزینه ای که بابت آن پرداخت می کنید نیز بیشتر است.
پس بهتر است برای حفظ و نگهداری فرش خود تمام تلاش خود را کنیم.

شکستگی فرش دستبافت

فرش های دست بافت معمولا زیبا، پر تراکم و گران هستند و از نظر ریز بافندگی، الیاف، نخ، ابعاد، قطر نسبت به فرش های ماشینی تفاوت بسیار زیادی دارند.
فرش های ماشینی نسبت به فرش های دست بافت نازک تر هستند و از الیاف کمتری استفاده شده است.
نگهداری فرش های دستبافت بسیار مهم تر است و نسبت با فرش های ماشینی سخت تر است.
فرش های دست بافت به دلیل اینکه تراکم آن و وزن آن نسبت به فرش های ماشینی بیشتر است، بیشتر در معرض شکستن قرار می‌گیرد.
به دلیل اینکه فرش های ماشینی توسط دستگاه بافته می شود یک دست و صاف است و مشکلی برای شکستن آن پیش نمی آید.
ولی فرش های دست بافت به دلیل اینکه در دستگاه بافته نمی شود و فردی که آن را می بافد باید با حوصله، الیاف درجه یک، نخ خوب و دقت کافی را داشته باشد تا یک فرش خوب، زیبا و نفیس را در آخر داشته باشد.
فرش های دست بافت از الیاف طبیعی و از پشم گوسفند است که حتی به صورت دستی به آن رنگ می دهند ولی فرش های ماشینی از الیافی استفاده می شود که الیاف آن صد درصد خالص و طبیعی نیست در آن از پلاستیک و مواد های شیمیایی دیگری هم استفاده شده است.

شکستگی فرش دستبافت
وقتی که در بافت فرش از الیاف کاملا طبیعی استفاده شود جنس بهتری نسبت به فرشی که از الیاف  مصنوعی ساخته شده است دارد و ارزش آن بیشتر است.
این نکاتی که در خصوص فرش های دستبافت و ماشینی بیان شد نشان دهنده این است که فرش های دستبافت نسبت به فرش های ماشینی بیشتر در معرض شکستن هستند.
عوامل دیگری مانند شستشوی اشتباه در منزل، خشک کردن اشتباه، ماندن فرش در زیر مبل و وسایلی که روی فرش قرار گرفته، تا کردن فرش به جای لول کردن، و حرکت های ناگهانی و اشتباه بر روی فرش و … موجب آسیب رسیدن و شکستن به فرش های دستبافت می شود.

تعمیر تخصصی شکستگی فرش

گاهی برخی مشکلات فرش مانند کچلی و باد کردن در بخشی از فرش با شکستگی اشتباه گرفته می شود.
حال آنکه این دو مورد کاملا با یکدیگر متفاوت است. همانطور که گفته شد برای تعمیر شکستگی فرش های دست بافت و ماشینی باید به مراکز تخصصی رفو گری مراجعه کنیم.
گاهی اگر فرش دچار شکستگی نشده باشد می توان فرش را برای شستشو به قالیشویی تحویل دهیم و زمانی که فرش را شستشو کردند بلافاصله بعد از کشیده شدن آب در حالت مرطوب آن را بخار می کنند که باعث می شود صاف شود.

تعمیر تخصصی شکستگی فرش
هرچقدر در بافت فرش از الیاف درجه یک، یعنی از الیاف بیشتر و پلاستیک کمتری استفاده شده باشد فرش ما سالم تر می ماند، و بهتر می‌توان آن را بخار داد تا صاف شود.
فرش های دست بافت به دلیل اینکه از الیاف خالص و الیافی که در آن از پلاستیک نیست، استفاده می شود می‌توان  با خیال راحت آن را تحویل قالیشویی داد تا با اتو کشی کاملا صاف و یک دست شود.
ولی وقتی فرشی دچار شکستگی شده باشد با هیچ روشی مانند بخار و غیره درست نمی شود، مگر اینکه رفوگری تخصصی در آن انجام شود که غالبا در این خصوص آن بخش فرش که دچار شکستگی شده مجدد بافته می شود.

راه های جلوگیری از شکستن فرش

همانطور که گفته شد اگر فرش ها را به جای اینکه لوله کنیم، تا کنیم هر لحظه ممکن است فرش بشکند و آسیب ببیند.
وقتی فرش زیر مبل، صندلی، میز و غیره قرار می گیرد فشار بر روی آن وارد می شود و باعث می شود الیاف آن بشکند و فرو رفتگی ایجاد کند. ( دومین کار این است که اگر فضای کمی داریم و لوازم منزل مانند مبل، میز، صندلی روی فرش قرار می‌گیرد از فرش های ماشینی استفاده کنیم، زیرا فرش های ماشینی تراکم کمتری دارند و یا اندازه فرش را جوری انتخاب کنیم که لوازم منزل پشت ریشه های فرش قرار بگیرد.)
راهکار های دیگری هم هستند که باعث می شود فرش ما عمر بیشتری کند.
زمانی که روی فرش غذا، خوراکی، نوشیدنی و غیره ریخته می شود باعث می شود فرش رنگ بگیرد و کثیف شود بهتر است با مواد شستشوی فرش، لکه هایی که روی فرش ایجاد شده را تمیز کنیم.
حتی گاهی آب روی فرش ریخته می شود که بهتر از زیر فرش چیزی بگذاریم تا هوا زیر فرش جریان پیدا کند و فرش زودتر خشک شود و نم نگیرد.

راه های جلوگیری از شکستن فرش
زمانی که فرش نم می‌گیرد باعث می شود الیاف و نخ های پوسیده شود، در نتیجه از عمر و زیبایی فرش ما کم می شود.
حتی اگر در منزل از فرش های نفیس و گران قیمت استفاده می کنید می توانید در مواقعی از روفرشی استفاده کنیم با این شرایط میزان آلودگی ها و لکه ها جذب فرش نشده و کمتر نیاز به شستشو پیدا میکند و در نتیجه عمر فرش بیشتر می شود.

چطور فرش را به صورت اصولی جمع کنیم

فرش یک کالای گران و زیباست که به یک خانه رنگ و روح می دهد، و باید در نگهداری آن نهایت تلاش خودمان را کنیم.
گاهی اوقات بخاطر اثاث کشی، مسافرت یا حتی تغییر دکوراسیون منزل فرش را باید تا کنیم که بهتر است به صورت اصولی این کار را انجام دهیم.

چطور فرش را به صورت اصولی جمع کنیم
بهتر است حتی برای مدت زمان کم هم فرش را تا نکنیم، به این دلیل که حتی مدت زمان کم هم فرش را تا کنیم باعث می شود فرش بشکند.

ثبت سفارش انلاين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *